عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



طاسهل از روستاهای توابع شهر الیگودرزاستان لرستان میباشدکه اهالی آن ازایل بزرگ بختیاری طایفه عبدالوند(طونی)میباشند.

 

تبادل لینک اتوماتیک






آمار مطالب

:: کل مطالب : 372
:: کل نظرات : 11

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 10

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 23
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 108
:: بازدید ماه : 2604
:: بازدید سال : 4419
:: بازدید کلی : 131324

RSS

Powered By
loxblog.Com

روستایی در الیگودرز لرستان

تبلیغات
پیام مدیرکل اموزش پرورش استان به مناسبت سال تحصیلی جدید93/94
سه شنبه 30 / 6 / 1393 ساعت 1 PM | بازدید : 1260 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در آستانه بهار تعلیم و تربیت و بازگشایی مدارس پیامی را صادر کرد.

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم


در مکتب اسلام تمام افرادش باید معلم باشند و تمام افرادش متعلم.

 بهار تعلیم و تربیت آغاز شکفتن مهر و مهربانی است در  بوستان دانش و دانایی و آغاز گر مهری دیگر است در  فضای عطر آگین مدرسه .مهر شروعی دوباره است تا آگاهی های بیشتری کسب کنیم و به دانش و بینش بیشتری مجهز شویم و «راه» را بهتر بشناسیم. «مهر»، فرصتی است تا در سال جدید ، همراهانی مصمم تر، هم فکرانی تازه تر، اندیشه هایی متعالی تر و شناختی عمیق تر از اسلام و مکتب و جهان معاصر کسب کنیم.

در این بهار تعلیم و تربیت ، گشایش دوباره مدرسه ها ، هنگامه تجلی زیبای مهر و محبت و ایثار را به صاحبان خرد و اندیشه و به ویژه به فرهنگیان گرانقدر ، پرتلاش ، دلسوز و متعهد و دانش آموزان عزیز و به همه ره پویان طریق علم و معنویت تبریک و تهنیت عرض می نمائیم و هم چنین ایام بزرگداشت  هفته دفاع مقدس را که یادآور ایثارگری ها ، فداکاری ها و از جان گذشتگی های حماسه سازان هشت سال دفاع مقدس می باشد ، گرامی داشته و به روح والا و پرفتوح امام راحل و تمامی شهدای گرانقدر دانش آموز و فرهنگی  بالاخص به شهدای عزیز دانش آموز  غزه درود و سلام می فرستیم

.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ابشاربیشه قربانی گرفت
سه شنبه 30 / 6 / 1393 ساعت 1 PM | بازدید : 1441 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

فرمانده انتظامی شهرستان خرم‌آباد گفت: عدم آشنایی با فن شنا جوان 19 ساله اراکی را به کام مرگ کشاند.

 
 

به گزارش خبرافلاک به نقل از فارس؛ حسین نجفی گفت: در پی‌ اطلاع شهروندان مبنی بر اینکه یک نفر در محل آبشار بیشه غرق شده، بلافاصله اکیپ انتظامی مستقر در تفرجگاه بیشه جهت بررسی موضوع به محل اعزام شد.

وی در ادامه افزود: پس از مراجعه و حضور سریع‌ ماموران در صحنه مشخص شد، جوانی 19 ساله اهل شهرستان اراک که با فن شنا نیز آشنایی نداشته جهت آب تنی به محل آبشار رفته که متاسفانه به علت عدم تسلط به فن شنا غرق می‌شود.

نجفی بیان داشت: ماموران نیز سریع به عوامل امدادی مستقر در آبشار بیشه اطلاع و با حضور غواص جسد از آب بیرون کشیده می‌شود و جهت سیر مراحل قانونی به سرخانه انتقال یافت.

این مسئول در ادامه اظهار کرد: از آنجا که آبشار بیشه یکی از مناطق تفریحی و توریستی است و همه ساله تعداد زیادی از گردشگران جهت گذراندن تعطیلات و اوقات فراغت به این مکان توریستی و تفریحی سفر می‌کنند، اما در برخی موارد به علت عدم توجه به تابلوهای هشدار و یا تذکرات مسئولان محلی شاهد حوادث تلخ هستیم و از خانواده‌هایی که قصد گذراندن تعطیلات در آبشار تفریحی بیشه دارند، خواست ضمن مراقبت از فرزندان و اعضای خانواده و توجه به تابلوهای هشداری، همکاری لازم را مسئولان محلی و ارگان‌های امدادی و انتظامی داشته باشند.

.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
جنگل های لرستان میزبان برنامه سازان سیما
سه شنبه 30 / 6 / 1393 ساعت 1 PM | بازدید : 1191 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

شوک به لرستان آمد؛

گروه برنامه سازی شوک درمورد چالش های پیش و روی منابع طبیعی لرستان برنامه تولید کرد.

کد خبر: ۷۱۵۶
تاریخ انتشار: یکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۵

به گزارش خبرافلاک،روابط عمومی سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور اعلام کرد به منظور بررسی چالش ها و تهدیدات جنگل ومراتع لرستان؛ گروه برنامه سازی  شوک که از برنامه های پر مخاطب سیما ست و از شبکه سه پخش می شود دراین زمینه به لرستان سفرکرده و برنامه ای دراین خصوص تهیه وتدوین کرده است.

گفتنی است این برنامه بزودی از شبکه سه سیما پخش می شود.

.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
زندگی در روستاها ارزان تر از شهر نیست ...
سه شنبه 30 / 6 / 1393 ساعت 12 AM | بازدید : 1105 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )


زندگی در روستاها ارزان تر از شهر نیست

اقتصاد > اقتصاد کلان - با کاهش سطح تورم شهری به مرز 23.5 درصد وضعیت تورم در روستاهای کشور نیز بهبود پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين، گزارش هاي تازه اي که از مورد نرخ تورم روستايي منتشر شده نشان مي دهد وضعيت تورم در مناطق روستايي کشور نيز بهبود پيدا کرده است. يکي از نگراني هاي مهم دولت وضعيت تورم در روستاهاي کشور بود. پس از اجراي فاز اول طرح هدفمندي يارانه ها و پرداخت ماهيانه هاي 45 هزار توماني بخش مهمي از نيروي کار روستايي دست از اشتغال کشيدند. اين اقدام آنها با رشد نرخ تورم و افزايش بيکاري توام شد. در نهايت گزارش هاي مرکز آمار ايران تاييد مي کرد کسري بودجه خانوار در روستاهاي کشور به دنبال همين جريان افزايش يافته است.

.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
بحران آب
سه شنبه 30 / 6 / 1393 ساعت 12 AM | بازدید : 1181 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

 

بحران آب چه شغل هایی را از بین می برد؟/ بحران کم آبی اقتصاد را زمین گیر می کند

اقتصاد > اقتصاد کلان - بحران کم آبی، فعالان اقتصادی را به شدت نگران آینده کرده است.

 

محمد احساني: بحران کم آبي از سال ها قبل در کشور جدي شده بود ولي در حال حاضر و با توجه به هشدارهاي مديران اقتصادي و سياسي کشور خشکسالي و بحران کمبود آب وارد مراحل پيچيده تري شده است.

در صورتي که ابعاد تامين آب مورد نياز مردم و در مرحله بعدي صنايع کشور دچار مشکل جدي شود، اقتصاد کشور با بحران هاي مختلفي مواجه مي شود.

بررسی های منابع آب کشورنشان می دهد ایران از نظرمنابع و وضعیت ذخایر آبی درآینده با مشکلات بیشتری رو به رو خواهد شد و اگر کشوربا افزایش جمعیت رو به رو شود درسال های آینده از نظر تامین آب در وضعیت بحرانی قرارمی گیرد. در90 سال گذشته با رشد جمعیت ازحدود10 میلیون نفردرسال 1300 به بیش از75 میلیون نفردر سال 90 سرانه سهم آب کشوربه ازاي هرنفرهم به شدت کاهش یافته است. به طوری که پتانسیل آبی هر ایرانی درشروع این قرن شمسی 13 هزارمترمکعب بوده که درسال 1340 به 5500 مترمکعب کاهش یافته و درسال 1356 و درآستانه انقلاب به 3400 مترمکعب رسیده و در سال 1367 به 2100 و در سال 1386 به 1900 مترمکعب رسیده است و اگر همین روند ادامه پیدا کند طبق پیش بینی ها در سال 1400 به کمتر از 1400 مترمکعب در سال خواهد رسید و این به معنی ورود به بحران آبی است.  بخش مهمي از منابع آبي ايران در کشاورزي هدر مي رود. 92 درصد آب کشور در اين بخش مصرف مي شود ولي بازدهي استفاده از آب کشاورزان تنها 36 درصد برآورد شده است. بررسي ها تاييد مي کند حتي در استان هاي که اقتصاد آنها نيز به کشاورزي متکي نيست، همچنان بيشترين سهم مصرف آب به همين بخش کشاورزي تعلق دارد.

براساس آمار رسمی و اعلام وزیر نیرو و مسئولان ارشاد وزارت نیرو در حال حاضر 12 کلانشهر کشور از جمله اراک، اصفهان، بندرعباس، تهران، شیراز، قزوین، قم، کرج، کرمان، مشهد، همدان و یزد با بحران کم بود آب رو به رو هستند و در شرایط « تنش آب» به سر می برند. ستار محمودی قائم مقام وزیر نیرو گفته در این 12 کلان شهر کشور با کمبود 125 میلیون متر مکعب آب رو به رو هستیم.

آمارها وزارت نیرو همچنین نشان می دهد علاوه بر کلان شهرها 513 شهر کشور نیز با کم بود منابع آب در تابستان امسال رو به رو بودند. آمارهای بحران آب در کشور در حالی رنگ و بوی جدی تر به خود می گیرد که به گزارش وزارت نیرو درباره کاهش میانگین بارندگی کشور از 250 میلیمتر به 240 میلیمتر ( کاهش 8 درصدی؛ میانگیم بارش جهانی 850 میلیمتراست) و ذخایر سدهای کشور توجه کرد. هم اکنون حجم آب 52 سد کشور به کمتر از 30 درصد رسیده است و حجم آب 20 سد مهم کشور از جمله سد زاینده رود ، سفید رود و گلستان که 9 درصد ظرفیت مخازن کشور را تشکیل می دهند به 30 تا 40 درصد کاهش یافته است.

علاوه بر آب های جاری و رودخانه ها منابع آب های زیر زمینی کشور هم در شرایط بسیار بدی به سر می برند و حجم آب زیر زمینی کشور به دلیل برداشت بی رویه به شدت کاهش یافته است و این موضوع باعث شده بسیاری از دشت های کشور با خطر نشست مواجه باشند. براساس آمارهای رسمی تعداد چاه‌هاي در دست بهره‌برداری کشور از حدود 50 هزار حلقه در چهار دهه پيش به بيش از 650 هزار حلقه رسيده است و برداشت آب از 9 ميليارد متر مکعب نيز به بيش از 60 ميليارد متر مکعب در سال رسيده است.

اخبار منتشر شده نشان می دهد که در برخی از استان های کشور از جمله اصفهان و آذربایجان شرقی استانداران ستاد مدیریت بحران آب تشکیل داده اند. استاندار اصفهان از بروز احتمال اختلال در سیستم توزیع آب در این استان خبر داده است و استاندار آذربایجان‌شرقی هم هفته گذشته وضعیت آب و برق در این استان را بحرانی اعلام کرده است. او در جلسه مدیریت بحران استان گفت:« از همین ساعت وضعیت برق و آب استان بحرانی اعلام می‌شود.»

هم اکنون در بسیاری از روستاهای کشور نیز با بحران شدید آب رو به رو هستند. مسئولان وزارت نیرو و شرکت آبفا در اعلام کرده اند که بحران کم آبی روستاها شدیدتر از شهرها است. معاون هماهنگی و پشتیبانی آبفا اعلام کرده است برای تکمیل هزاران مجتمع آبرسانی نیمه تمام در روستاهای کشور و حل بحران آب روستایی بیش از 150 هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است در شرایطی که کل بودجه آبافی روستایی کشور در سال گذشته 200 میلیارد تومان بوده است. به اعتقاد کارشناسان اگر مشکل آب روستاهای کشور حل نشود به زودی شاهد موج جدیدی از مهاجرت ها از روستاها به شهرهای بزرگ تر و کلان شهرها و افزایش جمعیت شهرهای بزرگ خواهیم بود.

البته قطع و جیره بندی آب در حالی در برخی از شهرهای کوچک و بزرگ و روستاهای کشور شروع شده است که پیش از این مسئولان وزارت نیرو از قول رئیس جمهور نقل کرده بودند که دکتر روحانی با قطع و جیره بندی آب مخالفت کرده است و از مسئولان وزارت نیرو خواسته تا موضوع کاهش و کمبود آب آشامیدنی را با راه حل های دیگر در طول تابستان مدیریت و برطرف کنند.حمیدرضا جانباز مشاور وزیر نیرو گفته بود خط قرمز وزارت نیرو امسال جیره‌ بندی آب در شهرهای کشور است.

تحقیقات سازمان ملل نشان می دهد تا سال 2025 تعداد کشورهایی که از کمبود آب رنج می برند به 30 کشور می رسد که از بین آن ها 18 کشور در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا جای گرفته و ایران نیز یکی از این کشورهاست. این تحقیقات حتی از احتمال بروز «جنگ پنهان» در آینده ای نه چندان دور و با شروع بحران شدید آب در این منطقه و کشورها خبر داده است و اعلام کرده جنگ های بعدی در خاورمیانه نه بر سر نفت که بر سر آب خواهد بود. به طور مثال در سال 91 گروهی از کشاورزان اصفهانی برای مخالفت با انتقال آب زاینده رود به یزد چند روزی در خیابان های شهر اصفهان و مناطق اطراف دست به اعتراض زدند و حتی لوله انتقال آب به يزد را شکستند. همچنین بررسی های کارشناسان نشان می دهد که در مناطق کم آب و خشک درسال های پر باران درمجموع میزان تنش، درگیری و دعاوی قضایی کمترازسال های کم باران است. برهمین اساس بررسی های پرونده های قضایی درباره درگیری و مناقشات سرآب نشان می دهد که درتابستان ها که خشک سالی تاثیر بیشتری دارد و منابع آبی محدود تراست پرونده های قضایی بیشتری در این باره تشکیل می شود.

ازسوی دیگرمشکل کم آبی می تواند تاثیرات گسترده ای را بر روند افزایش مهاجرت و تغییر مشاغل به دنبال داشته باشد. کارشناسان و مسئولان برای نمونه ازاصفهان نام می برند ومعتقدند خشک شدن آب زاینده رود طی سال های گذشته و نبود آب کافی برای کشاورزی درحاشیه رودخانه باعث از بین رفتن برخی مزارع، تغییرشغل کشاورزان و مهاجرت آن ها به شهر اصفهان شده است.

ایران ازنظرجغرافیایی دربخش نیمه خشک و خشک جهان قرارگرفته به شکلی که میانگین بارش درایران حدود 250 میلیمتراست درحالی که میانگین جهانی حدود 850 میلیمتراست یعنی بیش ازسه برابرایران. البته ایران علاوه بر جای گرفتن در منطقه نیمه خشک و خشک جهان با مشکل مدیریت منابع آب مواجه است. براساس آمارهای جهانی ایران از نظر مدیریت منابع آب در جایگاه 131 جهان قرار دارد.

در حال حاضر اتلاف منابع آب در ایران در بخش های کشاورزی و شهری بسیار بالاتراز استانداردهای جهانی است. برای مثال طبق استاندارد جهانی میانگین مصرف آب به ازای هر نفر درشبانه روزحدود 150 لیتراست درحالی که درایران این عدد بیش از 250 لیتراست. ازسوی طبق آمارهای وزارت نیرو نشان می دهد از 130 میلیارد مترمکعب پتانسیل سالانه آب تجدید شونده 92 درصد دربخش کشاورزی، 6 درصد در بخش شرب شهری و روستایی و تنها 2 درصد دربخش صنعت مصرف می شود درشرایطی که طبق میانگین جهانی سهم کشاورزی از پتانسیل منابع آب تجدید شونده 70 درصد، سهم مصرف 8 درصد و سهم صنعت 22 درصد است. به اعتقاد کارشناسان در شرایط کنونی بزرگ ترین ضربه ای که به کشور وارد می شود از ناحیه اتلاف منابع آب در زمینه کشاورزی سنتی است. کارشناسان معتقدند ایران با حرکت به سوی کشاورزی مکانیزه و فاصله گرفتن از کشاورزی سنتی و آب یاری سنتی می تواند قدم های بلندی در نجات ذخایر آب کشور بر دارد و علاوه بر آن از خشک شدن دریاچه ها و تالاب های مهم که در سال های گذشته به دلیل برداشت بی رویه آب خشک شده اند، جلوگیری کند و دست به احیا این دریاچه ها بزند. علاوه بر این تشویق مردم به کاهش مصرف و تغییر الگوی مصرف آب اقدام دیگری است که باید در اولویت مسئولان وزارت نیرو قرار گیرد. شاید تشویق و کاهش هزینه آب مشترکان کم مصرف بتواند در این راه اقدامی مناسب باشد.  

در طی 90 سال گذشته با رشد جمعیت ازحدود 10 میلیون نفر در سال 1300 به بیش از75 میلیون نفر در سال 90 سرانه سهم آب کشور به ازای هر نفر نیز به شدت کاهش یافته است. به طوری که پتانسیل آبی هر ایرانی درشروع این قرن شمسی 13 هزارمترمکعب بوده که درسال 1340 به 5500 متر مکعب کاهش یافته و درسال 1356 و درآستانه انقلاب به 3400 مترمکعب رسیده و در سال 1367 به 2100 و در سال 1386 به 1900 مترمکعب کاهش یافته است و اگر همین روند ادامه پیدا کند طبق پیش بینی ها در سال 1400 به کمتر از 1400 مترمکعب در سال خواهد رسید و این به معنی ورود جدی تر به بحران آبی است.

آب چه نقشی در توسعه بخش صنعتی و اقتصادی دارد؟

به اعتقاد کارشناسان رابطه بین توسعه صنعتی واقتصادی با شرایط آبی یک کشور مستقیم است به شکلی که کشورهایی همچون برزیل با 8200 میلیارد مترمکعب، روسیه با 4200 میلیارد مترمکعب، کانادا با 2900 و چین با 2800 میلیارد مترمکعب پتانسیل آب تجدید شونده سالانه واستفاده ازاین توانمندی دربخش صنعتی درسال های گذشته توانسته اند با جهش بسیار زیاد توسعه اقتصادی رو به رو باشند.

توسعه صنعتی از راه اندازی کارگاه های کوچک تا ایجاد شهرک های صنعتی و کارخانه های بزرگ مادرمانند پتروشیمی  وفولاد بدون منابع آب امکان پذیرنیست و ازهمین رو به اعتقاد کارشناسان کشورهایی می توانند در آینده از نظر صنعتی به سوی توسعه گام بردارند که منابع آبی کافی دراختیار داشته باشند و سهم مناسبی از منابع خود را به توسعه صنعتی اختصاص دهند. موضوعی که درتوسعه صنایع ایران رعایت نمی شود؛ ازیک سو درحاشیه شهرهایی که وضعیت چندان مطلوبی از نظرمنابع آبی ندارند، صنایع ای ایجاد می شود که وابستگی بسیاری به آب دارند و ازسوی دیگرهم دولت سهمی مناسب از منابع آبی کشور را به صنایع اختصاص نمی دهد. درحال حاضرسهم آب مراکز صنعتی درایران حدود 6/2 میلیارد مترمکعب در سال است درحالی که طبق استاندارد جهانی این عدد باید 6/28 میلیارد مترمکعب باشد یعنی حدود 11 برابربیشتر.

بررسی ها نشان می دهد تنها با مدیریت یکپارچه منابع آب کشور، داشتن چشم انداز مدیریت آب طی سال های آینده، اصلاح و تغییر روش های آبیاری کشاورزی از روش سنتی به روش مدرن و صرف جویی در منابع آب در تمام بخش ها و اختصاص سهم بیشتر منابع آب به بخش صنعتی می توان به توسعه صنایع امیدوار بود. تحقیقات انجام شده درتعدادی ازمراکز صنعتی هم حتی نشان می دهد که دراین مراکز هم با اتلاف منابع آب رو به رو هستیم؛ برای مثال مطالعه روی مدیریت منابع آب در پالایشگاه تهران نشان داد، می توان میزان آب مصرفی دراین پالایشگاه( روزانه 20 هزار متر مکعب) دربخش های مختلف مانند تولید بخار، تزریق به بخش خنک کننده، شستسوی واحدها و مصارف دیگر را به اندازه 35 درصد کاهش داد یا بررسی دیگری درکارخانه قند اصفهان نشان داد می توان میزان آب مصرفی را به شکل قابل توجهی با مدیریت منابع در این کارخانه کم کرد.

بحران آب از اقتصاد تا جامعه چه مشکلاتي را ايجاد مي کند؟

مشکل کمبود آب، نبود آب سالم و انتقال آب از یک منطقه و استان به شهر ومنطقه دیگر به چالش های جدی در کشورتبدیل شده است. بحران هایی که البته با وجود شواهد متعدد دراستان های مختلف هنوز توسط مسئولان جدی گرفته نشده است اما به اعتقاد کارشناسان این مشکلات می تواند پیامدهایاجتماعی بسیاری درآینده نه چندان دوربه دنبال داشته باشد، کما اینکه درحال حاضرهم دربرخی مناطق کشورتنش های مربوط به آن دیده می شود.

به اعتقاد کارشناسان کمبود طبیعی منابع آب، کاهش تدریجی منابع و رشد جمعیت سبب می شود که سهم سرانه سالانه آب به ازاي هرنفرساکن درمنطقه ای کاهش یابد و درنتیجه رقابت برای تصاحب منابع آب شدت بیشتری به خود بگیرد واحتمال برخورد افراد، گروه ها ومراکزجمعیتی با یکدیگرافزایش پیدا کند. به عنوان نمونه طی چند سال گذشته تاکنون بارها بین اهالی دو روستای «توده زن» و «چهاربره» دراستان لرستان سرحق آب برای کشاورزی درگیری پیش آمده است.

بررسی های کارشناسان نشان می دهد که در مناطق کم آب و خشک درسال های پر باران درمجموع میزان تنش، درگیری و دعاوی قضایی کمترازسال های کم باران است. برهمین اساس بررسی های پرونده های قضایی درباره درگیری و مناقشات سرآب نشان می دهد که درتابستان ها که خشک سالی تاثیر بیشتری دارد و منابع آبی محدود تراست پرونده های قضایی بیشتری در این باره تشکیل می شود.

ازسوی دیگرمشکل کم آبی و آلودگی آب آشامیدنی می تواند تاثیرات گسترده ای را بر روند افزایش مهاجرت و تغییر مشاغل به دنبال داشته باشد. کارشناسان و مسئولان برای نمونه ازاصفهان نام می برند ومعتقدند خشک شدن آب زاینده رود طی سال های گذشته و نبود آب کافی برای کشاورزی درحاشیه رودخانه باعث از بین رفتن برخی مزارع، تغییرشغل کشاورزان و مهاجرت آن ها به شهر اصفهان شده است.

که در خارج از مرزها و با کشورهای همسایه هم می تواند طی سال های آینده سرحق آب رودخانه های مرزی مشکلات متعددی ايجاد کنند. ایران با پنج کشورعراق (کارون)، ترکمنستان (اترک)، آذربایجان (ارس)، ارمنستان (ارس) وافغانستان ( هیرمند) رودخانه مشترک دارد و طبق آمارهای وزارت نیرو سالانه حدود 12ميليارد مترمكعب آب از طريق رودخانه هاي مرزي وارد كشورمي شود و این می تواند بستری برای تنش و اختلاف باشد، موضوعی که ایران درجریان جنگ تحمیلی با آن رو به رو شد و درحال حاضر سر حق آب رود هیرمند، بین ایران و افغانستان با آن رو به رواست.

افغانستان درسال های گذشته با تغییر مسیر و زدن سد سهم آب ایران از رودخانه هیرمند را نداده و این موضوع باعث خشک شدن رودخانه هیرمند و دریاچه هامون درایران و بروزمشکل شدید کم بود آب در منطقه سیستان و بلوچستان شده است و اختلاف هایی را بین ایران و افغانستان به وجود آورده.

اما از طرف دیگر به جز مشکلات احتمالی سر حق آب با همسایگان، ایران در منقطه ای از نظرجغرافیایی قرار گرفته که بین کشورها اختلافات شدید سرمنابع و تقسیم بندی آب وجود دارد. در غرب ایران عراق، سوریه و ترکیه بر سر تقسیم بندی آب رودخانه های دجله و فرات اختلاف دارند، درجنوب شرقی پاکستان و هند سرحق آب رود سند مشکل دارند و در شمال شرقی درآسیای میانه هم بین کشورهای ازبکستان، قرقیزستان و تاجیکستان سرحق آب و زدن چند سد تنش وجود دارد و قرار گرفتن ایران بین این کشورها خود می تواند یک مشکل از نظرجغرافیای سیاسی باشد.«عادل درویش»، روزنامه نگارعرب و نویسنده کتاب «جنگ آب: نبردهای آتی در خاورمیانه» معتقد است جنگ بعدی میان یمن شمالی و جنوبی به احتمال زیاد برسرآب رقم خواهد خورد و کشورهای دیگری هم در خاورمیانه درگیر جنگ آب خواهند شد. او گفته:« تجربه من از اولین جنگ خلیج فارس میان عراق و کویت این است که منابع طبیعی همواره در بطن درگیری ها وجود دارند». 

 طبق تحقیقات سازمان ملل تا سال 2025 تعداد کشورهایی که از کمبود آب رنج خواهند برد به 30 کشور می رسد که 18 کشور از میان آن ها درخاورمیانه و شمال آفریقا جای گرفته و این می تواند حساسیت منطقه خاورمیانه که ایران هم در آن جای گرفته برای بروز«جنگ آب» یا «جنگ پنهان» را در ده های آینده نشان دهد.

 

.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
اهمیت نوشیدن آب در زندگی
دو شنبه 29 / 6 / 1393 ساعت 5 PM | بازدید : 1157 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

54 اهمیت نوشیدن آب در زندگی

۱- رطوبت مورد نیاز بدن را تامین کرده به پوت لطافت می بخشد و سبب شفافیت چشم ها می شود.
۲- به سلول های بدن حبات می بخشد.
۳- درجه حرارت بدن را تنظیم می کند.
۴- از خشکی مفصل ها جلوگیری کرده آنها را نرم می کند.
۵- کلیه ها را فعال میکند.

عوارض زیاد نوشیدن آب:

عواقب خطرناک زیاده‌روی در نوشیدن آب بدن بخشی بزرگی از آب مورد نیازش را از طریق نوشیدنی‌ها و غذاهای مختلف به دست می‌آورد، از جمله میوه و سبزیجات و همینطور غداهای رقیق مانند سوپ. باقی آب مورد نیاز بدن از طریق واکنش‌های درون بدن تأمین می‌شود، به این صورت که مواد غذایی در بدن هنگام ترکیب با اکسیژن مقداری آب تولید می‌کنند. این آب تولید شده آب متابولیک نام دارد.

اکسایش مواد غذایی فرایند بسیار حساسی در بدن است و در صورت زیاده‌روی در نوشیدن آب می‌تواند حتی منجر به مرگ شود. این خطر بیشتر از همه برای دوندگان و ورزشکاران رشته‌های استقامتی وجود دارد. نوشیدن بیش از حد آب برای آنها به اندازه کم نوشیدن خطرناک است. زیرا آب زیاد از حد می‌تواند تعادل نمک در بدن را برهم زند.

دانشمندان آمریکایی در جریان پژوهشی متوجه شده‌اند که رسیدن حجم زیاد آب به بدن می‌تواند باعث “هیپوناترمی” شود. هیپوناترمی کاهش سطح یون سدیم در خون است. تهوع، سردرد، گرفتگی عضلات و در نهایت تشنج و کما از پی‌آمدهای هیپوناترمی هستند.این دانشمندان سه سال پیش پانصد دونده‌ ماراتن را مورد بررسی قرار دادند.دانشمندان میزان سدیم موجود در بدن ورزشکاران داوطلب در جریان این پژوهش را پس از دویدن اندازه گرفتند. آنها همچنین به مقایسه وزن دوندگان قبل و بعد از فعالیت بدنی پرداختند.

هر قدر که این داوطلبان در حین دویدن آب بیشتر می‌نوشیدند، میزان سدیم خونشان بیشتر کاهش می‌یافت. برای جلوگیری از اختلال در تعادل نمک موجود در خون توصیه می‌شود که ورزشکاران قبل و بعد از فعالیت بدنی خود را وزن کنند. اگر وزنشان بعد از ورزش بیشتر از قبل باشد، نشان می‌دهد که آنها هنگام فعالیت بدنی بیش از اندازه آب نوشیده‌اند.

میزان آب مورد نیاز بدن در روز

اما نمی‌توان برای تمام افراد حجم آب یکسانی را برای آشامیدن تجویز کرد. زیرا میزان نوشیدن آب می‌تواند با توجه به فیزیک بدنی و میل افراد متفاوت باشد. به طور مثال مردان روزانه نسبت به زنان به مقدار بیشتری آب احتیاج دارند. همینطور فرد مضطرب سریع‌تر از فرد آرام تشنه می‌شود.در عین حال عادات غذایی نیز نقش مهمی ایفا می‌کنند. افرادی که به خوردن میوه و سبزیجات گرایش دارند کمتر نیاز به مایعات دارند تا افرادی که بیشتر نان و گوشت مصرف می‌کنند.

عوارض کم نوشیدن آب :

خستگی و کم تخرکی، یبوست، سنگ کلیه، خشکی چشم، دهان و پوست، از دست دادن تعادل، از دست رفتن توانایی تنظیم درجه حرارت بدن.

.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
اهنگ بختیاری(ای یار) شاد
دو شنبه 29 / 6 / 1393 ساعت 5 PM | بازدید : 1404 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

دانلود آهنگ جدید بختیاری شاد کیوان علی محمدی با نام ای یار

آهنگ جدید بختیاری شاد و بسیار زیبای کیوان علی محمدی با نام ای یار

تنظیم: رسول حجازی

n919 keyvaney yar دانلود آهنگ جدید بختیاری شاد کیوان علی محمدی با نام ای یار


دانلود آهنگ جدید بختیاری شاد کیوان علی محمدی با نام ای یار

.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
اهنگ بختیاری(سیچه)
دو شنبه 29 / 6 / 1393 ساعت 5 PM | بازدید : 1278 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

دانلود آهنگ جدید بختیاری پویان مختاری با نام سیچه

دانلود آهنگ جدید بختیاری و بسیار زیبا با صدای پویان مختاری با نام سیچه

موزیک : پویان مختاری  تنظیم : یاسین ترکی

111 دانلود آهنگ جدید بختیاری پویان مختاری با نام سیچه

 

دانلود آهنگ جدید بختیاری پویان مختاری با نام سیچه

.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
اهنگ بختیاری(دوورایلی)
دو شنبه 29 / 6 / 1393 ساعت 5 PM | بازدید : 1261 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

دانلود آهنگ بختیاری جدید جاسم خدارحمی و پویا صالحی با نام دوور ایلی

اهنگ بختیاری
دانلود آهنگ بختیاری جدید و بسیار زیبای جاسم خدارحمی و پویا صالحی با نام دوور ایلی
.
تنظیم: مانی یزدان شناس
.
Cover0Eili دانلود آهنگ بختیاری جدید جاسم خدارحمی و پویا صالحی با نام دوور ایلی
.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
اهنگ بختیاری(تیه کال)
دو شنبه 29 / 6 / 1393 ساعت 5 PM | بازدید : 1555 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

دانلود آهنگ جدید فرشاد خدری و منوچهر زنگنه با نام تیه کال

دانلود آهنگ جدید بختیاری زیبا و شنیدنی فرشاد خدری و منوچهر زنگنه با نام تیه کال
 
تنظیم : حامد آریامهر
.
q5664 tie kal دانلود آهنگ جدید فرشاد خدری و منوچهر زنگنه با نام تیه کال

 

دانلود آهنگ جدید فرشاد خدری و منوچهر زنگنه با نام تیه کال

.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
امیدجهان(اهنگ)
دو شنبه 29 / 6 / 1393 ساعت 4 PM | بازدید : 1225 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

آهنگ جدید و فوق العاده زیبا از امید جهان به نام واسه دیدن تو

دانلود آهنگ جدید و فوق العاده زیبا از امید جهان به نام واسه دیدن تو

 

 

 

دانلود:

 


دانلود آهنگ با کیفیت 128

 

دانلود آهنگ با کیفیت0 32

.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
فیلم 20<19
دو شنبه 29 / 6 / 1393 ساعت 4 PM | بازدید : 1049 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

ﺩﻮﻠﻧﺍﺩ ﻢﻠﻴﻓ ﻩﺩﺯﻮﻧ ﺮﺘﮔﺭﺰﺑ ﺯﺍ ﺖﺴﻴﺑ ﺎﺑ ﮏﻨﻴﻟ ﻢﻴﻘﺘﺴﻣ

دانلود فیلم ایرانی و جدید و کمدی نوزده بزرگتر از بیست با لینک مستقیم و کیفیت عالی

,,

برچسب ها : ,,

.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
کلیله و دمنه به زبان شیرین لری
دو شنبه 29 / 6 / 1393 ساعت 3 PM | بازدید : 1505 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

ازرگانی بی  که مال و منال زیاد داشت ؛ بچه زیاد هم دورش گرت که  هیچ کُمشو  دس  وِ سی تا اسپی  نمی زه  بازرگان موعظه و ملامتشو کِرد و گت :  رولیا  کچ  گریتتونه   نهات  گریتتونه سیچی دنبال  شغلی نمی گردید تا کی باید  چشتو  وِدس بووه تو   با . روله سی رسسن وسعادت باید وِ سه رتبه برسیت اول : مال و منال و دولت  دوم : رفاه و آسایش سوم:ثوآ  آخرت. وِ شرطی وِ ای سه رتبه می رسیت که زحمت بکشید و مراحل مختلفین دِ زئنئی باید طی بکید هر مَرحلین  سی رسسن وسعادت دِ  دس بئیت و سعادت کامل نمی رسیت . هیچکُم   دِ بچو وش  گوش ندن جز  کُر کُچک  که قافلن  ون وا ره سی تجارت . دِ  مین قافلش   دو   ورزا    بی    یکشو   شنزبه   یکشو  نندبه   .


   دِ بین راه رسسن وِ محلی  که ویل بی  یعنی  چلپو خره  بی  شنزبه  لاغر بی و  نا توو  گیر  کرد دِ  ویل و هزار کلک  دِ ویل درآوردنش اما    دئی   طاقت حرکت نآشت  بازرگان  گت یه نفر مامور کِنید بالا سرش بمونه تا دِ ای چراگاه بچره چاغ که بی بیارش و دنبال قافله .

    مئیتار بعد از دو رو شَکَت بی   ورزان   ول  کِرد  و رت  وِ دنبال قافله  وِ  بازرگان گت  ؛ مردال  بی .


     شنزبه گشت و گشت و گشت تا رسس وِ  مرغزاری سوز و خرم  پر دِ تره  و توله  گل گلعذار  سوزلونی  بی و چشمه سار ....

  وِ هر جا سیل کِرد گل گلزار بی    سوز بی خرم بی چی نوبهار بی    حرد و چَرد  و گشت مَس و سر حال بی .

   دِ  نزیکی  اُ   مرغزار شیری وا تمام قوا وا تمام رمه و حشم ، کوهی و مالی ، پرنده و  چرنده....زئنئی می کِرد که هرگز نه گو  دیه بی    و نه صدای غرش گو  وِ گوشش رسسی.


   وختی  صدای غرش  ورزا    وِ گوشش رسس  سر جا  خوش  حشک  بی ؛  رئن(رنگ)  دِ   ریش  پرس  یه  دل میگت  فرار کو یه دل می گت  نه آبرو خوت  نُر  سیل دور سر کو همه دارن سیلت می کن .


  دِ  مین  لشکریان  شاه   دو چقل  بین وِ نام  کلیله  و دمنه    هر دکشو دِ  تیزهوشی و زکاوت    سرآمد عام و خاص اما دمنه حریصتر و غل   و غش دار  تر بی .


  دمنه  وضعیت شیرن که چنو  دی  گت کلیله نظرت  چینه ؟ اوضاعنه چطور مئینی  جریان چئینه  سلطان سر جاش   حشک   بیه    شور  و نشاد  دِ چهرش نمیئینم ؟


   کلیله گت : تو   وا   ای کاریا   کار نآشتو  ایما  دِ  درگاه ای سلطان  آسایش داریم  لقمه ی نو وا خیال  راحت  موحریم و موحفتیم . ایما کسی  نیسیم که  حرفمو   دِ درگاه   سلطان شنوائی   داشتووه وا  حالات  و روحیات شاه چکار داری دخالت دِ کار بزرگان  کار هر کسی  نی  ؛خداوند هر کسینه  سی  یه کاری ساخته   ؛ نَشنَفتیه   که گتنه   ((   درودگری کار بوزینه  نی))

   دمنه  گت  چطور ؟ُ   


  کلیله گت : نجاری بی  بوزینه ی هم داشت و چنو که دونی کار ممینه تقلیده  هر کاری که نجار می کرد بوزینه هم می حواست اُ کارن تقلید بکه  یه روز نجار  کُتل   گپی  نیائی   وِ  جلو  خوش وا دو میخ گپ آهنی و یه چکش. میخ اول که  کُفت    کُتل  ترک  ورداشت   میخ دومن کفت  اولین درآورد هی تکرار کرد  تا کُتله بکه  دو نصم  کاری پیش اُما دَس د کار کشی  و رت    بوزینه  نشس و جا نجار اما    چوورشه  میخ دومن هنی نکُفتی  میخ اولن  هم درآورد    ترک کُتَل   اُما   وا یک   دمش بستس  هر دو  خایه ویله   بوزینه   گیر  کردن   دِ   وسط   ترک    داد و هوار  بوزینه  رسس  و فلک   نجار وا جیغ  و دادش رسس وضعیتن  که دی   وا دو دس  بِمی  هم  زه   دِ   کپو   بوزینه   اُ   گُت  (( نجاری  کار   بوزینه   نی)) . دِ  ای  فکریا کچ   حذر کو سر آسوده ی داریم  خرُش نکو .


   دمنه گت : فرمایشات همه دُرِس اما نزیک   بیین وا ملوک فقط سی سیر کردن اشکم نی  دربار محل ترفیع منزلت   و نیکی کردن  و دوسو  و پشت پا  زئیه   و دشمنونه . هر که همتش کم با  مثل سگه که وا سخونی سیرمووه و وا لقمه  نونی راضی  و خوشنود مووه ؛ شیر اگر  موقع   شکار   خرگوش  ،  چشش بوحره   و گورخری  دس  د خرگوش می کشه  می ره  دنبال گور .هر که وِ منزلت رفیع برسه گرجه کوتاه باز هم  دِ پیشگاه  عقلا و دانایان  عمرش درازه  چون تمام عمر ذکر اوصافش ها ری زوو.. هر که  دِ گمراهی و ذلت  زئنئی  بکه  گرچه عمر نوح داشتووه باز هم  دِ پیشگاه   فضلا و علما و  عوام  خواص   وزنی   ناره .


   کلیله   گُت  شنفتم  اما   و عقل  خوت   رجوع   کو  هر کسی  یه جاه و مقامی   داره ایما   دِطایفه ی نیسیم که سراغ جاه و جلال و منزلت و ترفیع بگردیم .کی  وِ حرف ایما ارج می نیه .


  دمنه گت :هر کس   نفس  والا  و همت  عالی  داشتووه  خوشِن   دِ منجلاب  و ذلت   وِ قله ی رفیع و منزلت عالی می رسنه  ....،. سی بردن   بَرد   گپی  و  نَرِ  شو  زحمت  زیاد لازمه اما  سی وِ  حار  وننش هیچ ؛ می تونی  بی هیچ زحمتی  وِ   گرمه   بونیش  وِ  زمی   بنابرین سی رسسن  وِ سعادت و خوشوختی زحمت زیاد لازمه اما  سی خاری و ذلت هیچ زحمتی لازم نی .

   کلیله گت  سی   رسسن  وِ  قله ی رفیع سعادت   نخشه ت   چینه   چطور می حا   وِ  هدفت   برسی .؟


  دمنه گُت   دِ ای موقعیت که دلهره و ترس و دودلی و تردد وتحیر  دِ جما ل  شیر دیاره  اگر بتونم شیرن  دِ  ای دلهره نجات  بئیم   دِ  قلبش رخنه  می کم و جا  خومن واز می کم و وا مباشرت و مصاحبت و موافقت رای هر  آینه  دِ نزدیکان سلطان پیشی  مئیرم  و وا    جد    و جهد  وِ درجا ت رفیع می رسم  اُ سنه   که  وِ  حقِ   خوم می رسم و اسم   بوومن   زئنه   میکم .

  کلیله  گت  اگر نظرت  ینه آ   رو  ولی  باید  دونِسوی  که آدم  عاقل باید  دِ  سه چی   دیری  بکه اول مصاحبت  وا سلطان   دوم   حردن  زهر   سی  امتحو   سوم   گُتن  راز  وا  زن .


   دمنه  گت  ای برار فرمایشت  دُرسه اما کسی  که  دِ  خطر  بترسه   خطیر   نمووه.

  کلیله  گت   سفر  و سلامت  گر چه مه  مخالفم .


  دمنه رت  وِ  خدمت   شیر سلام  کرد    شیر  پرسی  یه  کیه  یکی  دِ نزیکیا  گت  فلونیه   کُر فلانی  دِ  هوز  فلونی.

شیر  گت   مرحوم   بووشن   خو  می   شنختم.

.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
من به جان امده ام(شعر)
دو شنبه 29 / 6 / 1393 ساعت 2 PM | بازدید : 1158 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

من به جان آمده ام

زین روزگار سرما زده ی بی همه جیز

كه در آن هیچ كسی را به كسی كاری نیست

هیچ كس در اندیشه آزادی نیست

هیچ كس را خوی مهرورزی و وفاداری نیست

همه قَداره ی تقوا در دست

اَنبان ریا بر دوش

می درند چهره ی انسانیت خود را گوش تا گوش

 

                                      نویسنده: شب چراغ

.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
اماربیکاری لرستان
دو شنبه 29 / 6 / 1393 ساعت 2 PM | بازدید : 1402 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

لرستان دارنده ۱۰ سال رتبه دوم ،۳ سال رتبه سوم و ۱۸ سال رتبه اول بیکاری کشور

 
استاندار لرستان گفت: منابع و مصارف بانکهای لرستان همخوانی ندارد ، شورای عالی اشتغال کشور باید قید و شرط‌ها را برای لرستان بردارد.هوشنگ بازوند  در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان لرستان که با حضور معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور برگزار شد گفت: طی سال‌های گذشته استان لرستان ۱۰ سال رتبه دوم بیکاری کشور، ۳ سال رتبه سوم و ۱۸ سال رتبه اول بیکاری کشور را به خود اختصاص داده است که در این مدت میانگین نرخ رشد بیکاری در استان لرستان بین ۱۷ تا ۲۸ درصد بوده است.
.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
عکس
دو شنبه 29 / 6 / 1393 ساعت 2 PM | بازدید : 1262 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

 

.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
شلیل3 (شعربختیاری)
دو شنبه 29 / 6 / 1393 ساعت 2 PM | بازدید : 1213 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

لَو(1) تَر بُكُن  تا دِي بيام

جا پايلت  وُر مِن  تيام

 

گُهدي:« مونه  تينا  بخوا »

مَر غيرِ تو  هِشكين  اِخوام

 

تينايِ تينا  مَندُمه

رَهدن  زِ ويرُم(2) بَوم  و دام

 

فَرخِي(3) وَبا يك  نيكنن

دوش  و  پري روز  و  حَلام


سي مو خدا  وَوبيديَه

اِز فِرگ  تو دي  ني درام

 

يا دي مونه واخُت بُوَر

يا بِل بمَهنُم  واخُدام

 

نَونِي(4) زِعشقت  چي كَشُم

دَينُم به ناتِ  وَسلام

 

.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
اشعاربختیاری
دو شنبه 29 / 6 / 1393 ساعت 1 PM | بازدید : 1349 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

مجموعه اشعار بختياري و فارسي شاعر  بختياري، سركار خانم سيما منجزي، با عنوان"تيگ نويس" 

من آفتاب رو به زوالم قبول کن

سر خط یک طلوع محالم قبول کن

آیینه ام مجال شکفتن نمی دهد

بغض گلو گرفته و کالم قبول کن

لم داده طالعم کف فنجان واژگون

کولی صفت رمیده زفالم قبول کن

تا کی طنین تیشه و هذیان بیستون

شیرین من! نمانده مجالم قبول کن

تا نوعروس ابن سلام تحیرم

وقت حلول حادثه لالم قبول کن

عمریست توی وهم پریدن به سوی ماه

دلبسته ی پلنگ خیالم قبول کن.

************

باز هم از کوچه مان رد می شود

با نگاهش دل مردد می شود

خاطرش چون کولی آواره ای

برسر راه دلم سد می شود

ردپای یک سلام نا تمام

روی لبهایم مسود می شود

زندگی در قصه ی زنیبل زن

یک خیابان رفت وآمد می شود.


خدا خدا اِنویسُم خدا بِاَشنه صدامون

دُوواره هیوِه بریزه به چاله دون دلامون

تَشِ خیالُمه از نو به تش بِلازی بیاره

که نَهله تیغِش افتو دی زون گُشِه به تَنامون

شِرین کُنه هَمو شربت که زهر اَویده به جونُم

که رنگ مُرده گِرهده تموم ِحال و هوامون

به زورِ هر چه که دونه رَسونِمون به سر خط

بلاکُم ار که بِاَشنِه نفیر و جار و حَیامون

نداره ای شَو دم هوس نشون مه نِ به گُردِه

بیو به دینِ نشونی بِریم سراغ خُدامون

بهیگ بخت ایمانِه کَلا رسی تیسِه کَند

نگوی ز حونه ی باوون کِئو اویده تیامون

خدا نیاره او روزه که بی خدا بنشینیم

کمون رنگی دنیا دی نَهله رنگ به حنامون


خدا نوشت دوتا سیوِ کال دلتنگی

مونه صَویر و تونِه بی خیال دلتنگی

اخواست سر نَرِِوی مِنِ خوت و نپیسِه دلت

نهاد به گوشه لوِِت دی بلال دلتنگی

اِخواست کَوگ خیالی به چَشمه سر نزنِه

که مَنده تشنه به خین پیر دال دلتنگی

نِوشتمون به لِک شَو چی آستاره و مه

که عاشقونه بِِمَهنیم به مال دلتنگی

خدا نوشت ایمانِه ز صُو روز ازل

بُهون نشین شُم دیر مِجال دلتنگی

 

.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
توجه فرهنگیان به مدیریت اخلاق مداری
دو شنبه 29 / 6 / 1393 ساعت 1 PM | بازدید : 1221 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان تاکید کرد:
کریمی‌فر با بیان این‌که به مدیریت اخلاق‌مدار در آموزش و پرورش معتقد هستیم، افزود: کارکنان آموزش و پرورش باید یک آرامش خاطر و امنیت اخلاقی داشته باشند و اجازه ندهند موانع و حواشی آن‌ها را از رسیدن به اهداف، عقب بیندازد

.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
شهدا
دو شنبه 29 / 6 / 1393 ساعت 1 PM | بازدید : 1332 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

 

چه لذتی دارد این جور مردن ؟ تو این جا بخوابی و یکی بالای سرت سخنرانی کند و هزاران نفر سکوت کنند و هی سرک بکشند که نعش تو را ببینند و آرزو کنند که دستشان به پیراهن تو برسد ، بخواهند که تو را روی تخم چشم شان بگذارند و بلند لا اله الا الله بگویند و..

 

چه لذتی دارد این جور مردن ؟ تو این جا بخوابی و یکی بالای سرت سخنرانی کند و هزاران نفر سکوت کنند و هی سرک بکشند که نعش تو را ببینند و آرزو کنند که دستشان به پیراهن تو برسد ، بخواهند که تو را روی تخم چشم شان بگذارند و بلند لا اله الا الله بگویند و بعد شعار سر دهند و تو را روی دست مثل گل به هم تقدیم کنند . تو باید چه بکنی که در زندگیت به چنین مقام و منزلتی برسی ؟

عجب حال خوشی دارید شما ..

 

.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
امارهای دروغین اقتصادی
دو شنبه 29 / 6 / 1393 ساعت 1 PM | بازدید : 1148 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

اعتراض یک اقتصاددان به آمارسازی در دولت؛
استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا گفت: «دادن آمارهای دروغین اقتصادی خدمت به کشور نیست خیانت است»

.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
چرخ صنعت لرستان می لنگد(کاریکاتور)
دو شنبه 29 / 6 / 1393 ساعت 1 PM | بازدید : 1303 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

اختصاصی/طنزو کاریکاتور

.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
امنیت درلرستان
دو شنبه 29 / 6 / 1393 ساعت 1 PM | بازدید : 1232 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

طبق آمار پنج ماه سال‌جاری

لرستان طبق آمار پنج ماه سال‌جاری بالاترین شاخص‌‏های امنیت کشور را به خود اختصاص داد.

.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
سهم نفت لرستان ازخط عبورنفت
دو شنبه 29 / 6 / 1393 ساعت 1 PM | بازدید : 1187 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

معاون برنامه ریزی استاندار لرستان:

سهم لرستان از 650 کیلومتر خط عبور نفت از استان صفر است

معاون برنامه ریزی استاندار لرستان گفت: 650 کیلومتر خط عبور و انتقال نفت استان خوزستان در حوزه لرستان قرار دارد که سهم لرستان از بهره برداری از این ظرفیت صفر است.

.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
صنایع دستی کهن و مغفول لرستان نهان شده در غبار فراموشی ها
شنبه 25 / 6 / 1393 ساعت 4 PM | بازدید : 1075 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

 

لرستان سرزمین صنایع دستی کهن و مغفولی است که پس از گذشت سالیان به دست فراموشی و کم توجهی سپرده شده است .


به گزارش ... استان لرستان مهد تمدن کهن و مردمان چیره دستی است که روزگاری صاحبان هنر و صنعت بوداند و امروز مردمی توانمند و مغفول در ایران زمین به شمار می روند.

سالهاست که صنایع دستی زبانزد لرستان خاک فراموشی را بر چهره گرفته است و دستان پیر و خسته هنرمندان لرستانی فرسوده از رنج فراموشی شده است.

امروزه صنایع دستی لرستان دور از بازارچه های صنایع دستی و رنج کشیده از نبود زیر ساخت های لازم زخم کم توجهی و اغلب بی توجهی ها بر چهره دارد .

صنایع دستی غنی و کهن لرستان با جاذبه های جهانی در کنج کارگاه ها و خانه های قدیمی این استان خاک بی توجهی ها بر رخ دارد و به امید روزگاری خوش در گوشه و کنار این دیار در نهایت سکوت خودنمایی می کند .

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت : در حال حاضر 35 رشته فعال صنایع دستی در این استان وجود دارد که حدود 12 رشته از آنها در کارگاه های آموزشی این سازمان در حال آموزش به هنر جویان است .

ا اشاره به اینکه این کلاسها از 11 مرداد ماه آغاز شده است ،اظهار کرد : در حال حاضر 12 رشته بومی از جمله جاجیم بافی ،گلیم بافی ،ورشو سازی ،قلم بافی ،چیت بافی ،قلم زنی ،نمد بافی در چهار مرکز خرم آباد ،الیگودرز ،نور باد و الشتر آموزش داده می شود .

وی تصریح کرد : همچنین در حال حاضر در این استان رشته هایی غیر بومی از جمله مشبک ،منبت کاری ،سفالگری ،تور بافی ،قلاب بافی و مصنوعات چرمی فعال است .

امانی با اشاره به نبود بازارچه های دایم صنایع دستی در لرستان ،گفت : در راستای عرضه و نمایش صنایع دستی این استان بازارچه های فصلی در ایام نوروز و تابستان در مکان درب ورودی قلعه فلک الافلاک برگزار می شود .

وی همچنین در خصوص صدور مجوزهای سه گانه هنرمندان و صنعتگران لرستانی ، اظهار کرد : در سال 93 این اقدامات رشد مطلوب تری نسبت به سه ماه نخست سال 92 داشته است .

وی تصریح کرد : در این راستا در زمینه صدور کارت شناسایی در سال 92  200 کارت و در سال 93 حدود 500 کارت شناسایی صادر شده است .

امانی با اشاره به اینکه در سال 92 حدود 10 مجوز تاسیس کارگاه صادر شده است ،گفت : این در حالی است که در سال 93 تعداد 150 مجوز تاسیس کارگاه صادر شده است .

وی در خصوص پروانه تولید در صنایع دستی در این استان گفت : در سال 92 تنها دو پروانه تولید صادر شده است و این درحالی است که در سال 93 تعداد 15 پروانه تولید صادر شده است .

همچنین وی افزود : در سال 93 تعداد 265 کارت گواهی مهارت در این استان صادر شده است .

معاون صنایع دستی لرستان گفت : در سه ماه نخست سال 93 تعداد 95 نفر متقاضی دریافت تسهیلات مشاغل خانگی به بانکهای عامل معرفی شده است و در حال دریافت این تسهیلات با اعتبار سه میلیارد ریال هستند .

وی افزود : در حال حاضر 35 هزار نفر هنرمند در این استان وجود دارد که تنها حدود 900 نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستندو امید است با تلاش نمایندگان مجلس شورای اسلامی 10 درصد هنرمندان استانی تحت پوشش بیمه قرار گیرند .

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 12 شهرستان استان تحت پوشش خدمات صنایع دستی استان قرار دارد ،اظهار کرد : کارگاه های آموزشی صنایع دستی در حال حاضر درچهار شهرستان خرم آباد ،الیگودرز ،نور اباد و الشتر فعال است .

وی تصریح کرد :در سال جاری اعتبار صنایع دستی لرستان نسبت به سه میلیارد ریال سال گذشته پیشرفتی نداشته است و این درحالی است که در سال گذشته تنها 48 درصد این اعتبارات تخصیص یافته است .

وی با اشاره به اینکه مقرر شده است در سال جاری اعتبارت صنایع دستی 100 درصد تخصص یابد ،گفت : در این صورت زیر ساخت های آموزشی صنایع دستی در لرستان رشد مطلوبی خواهد داشت .

معاون صنایع دستی لرستان در ادامه با اشاره به زیر ساخت های ضعیف صنایع دستی در لرستان گفت : رشد صنایع دستی و ساماندهی روستاهای هدف گردشگری در لرستان مکمل همدیگر هستند .

وی افزود : در این راستا تعریف روستاهای هدف گردشگری و آموزش صنایع دستی در این روستا ها و ایجاد زیر ساخت های لازم امری بدیهی است .

همچنین وی نبود بازارچه معرفی و عرضه صنایع دستی در لرستان را یکی دیگر از عمده مشکلات پیش روی صنایع دستی این استان برشمرد و اظهار کرد :عدم وجود بازارچه صنایع دستی در جهت عرضه محصولات هنرمندان این استان و فروش محصولات توسط واسطه ها مشکلی اساسی درصنایع دستی لرستان ایجاد کرده است .

امانی در ادامه با اشاره به پرداخت تسهیلات سنگین و 24 درصد به هنرمندان در حوزه صنعت و معدن ،تصریح کرد : صنعتگران لرستانی توان باز پرداخت این تسهیلات را با توجه به وجود مشکلات متعدد در زمینه تولید و فروش این محصولات را ندارند.

وی گفت : در حال حاضر دولت به عنوان ناظر در امر صنایع دستی حضور دارد و این در حالی است که در گذشته به عنوان متولی فعالیت داشت و مواد اولیه و ابزار را به صورت امانی در اختیار صنعتگران قرار می گذاشت و دستمزد دریافت می شد .

وی افزود :به منظور ایجاد زمینه های مناسب در امر خصوصی سازی درحوزه صنایع دستی فراهم نمودن زیر ساخت ها امری بدیهی و ضروری است .

وی با اشاره به ظرفیت مطلوب صنایع دستی استان لرستان اظهار داشت :جایگاه صنایع دستی لرستان مطلوب و دارای منزلت بالایی است .

وی تصریح کرد : وجود سفال ها و نمادهای دست نوشته در غار هومیان و سایر غارهای لرستان و کنده کاریها و نقاشی های کهن در این دیار بیانگر قدمت دیرینه صنایع دستی این استان است .

وی با اشاره به ظرفیت و جایگاه رفیع پیشینه صنایع دستی در لرستان و مشکل امروز بیکاری در این استان ،گفت : توجه به صنایع دستی و ایجاد زیرساخت های لازم در زمینه توسعه و رونق صنایع دستی استان گام بلندی در رفع معضل بیکاری و ایجاد اشتغال در استان برداشته خواهد شد .

 

.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
سد لیروک متعلق به شهرستان الیگودرز است
شنبه 25 / 6 / 1393 ساعت 4 PM | بازدید : 1909 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

 

نماینده مردم شهرستان الیگودرز در مورد سد لیروک گفت : زمانی که  سد در ردیف بودجه اجرایی قرار گرفت ابتدا جاده ای از سمت شهرستان الیگودرز برای عملیات اجرایی احداث شود و سپس کار اجرایی سد آغاز خواهد  شد.

به گزارش ..، توکلی نماینده شهرستان الیگودرز در واکنش به خبری که سد لیروک را جزء تقسیمات استان چهار محال بختیاری قراد داده اند  گفت:این سد جزء تقسیمات شهرستان الیگودرز است و مجری شرکت توسعه منابع نیرو برای آنکه مطالعاتی را درمورد این سد انجام دهداز جاده ای  که در شهرکرد بود استفاده نموده اند ودر شهرستان الیگودرز مسیر دسترسی وجود نداشته است .  

 وی در ادامه افزود:  طبق مصوبه زمانی که  سد در ردیف بودجه اجرایی قرار گرفت ابتدا جاده ای از سمت شهرستان الیگودرز برای عملیات اجرایی احداث شود و سپس کار اجرایی سد آغاز خواهد  شد  که این کار نیز توجیه اقتصادی برای مجری این طرح خواهد داشت. جاده های سد لیروک و سد رودبار باید به علت موقعیت محلی و اینکه هردو سد برق آبی هستند می بایست  به هم وصل شوند.

رئیس کمیسیون امور آب مجلس شورای اسلامی ادامه داد : ما در موردسد ذالکی نیز  این مشکل را داریم و در مورد این سد هم باید ابتدا جاده ای  جهت انجام مطالعات احداث شود

لازم به ذکر است چندی پیش به نقل از ویژه نامه جام جم الیگودرز در خبری مبنی بر اینکه مدیر کل دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور در پاسخ استعلام مدیر کل دفتر  امور سیاسی و انتخابات استانداری استان چهار محال بختیاری سد لیروک را در حوزه سرزمینی استان چهار محال بختیاری دانسته است.

 

.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
عکس هایی از برف در شهرستان الیگودرز
شنبه 25 / 6 / 1393 ساعت 4 PM | بازدید : 4423 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

عکس،برف،بارندگی،الیگودرز،خبر،هیجار،هی جار،برف،سرما،آب وهوا،زمستانعکس،برف،بارندگی،الیگودرز،خبر،هیجار،هی جار،برف،سرما،آب وهوا،زمستانعکس،برف،بارندگی،الیگودرز،خبر،هیجار،هی جار،برف،سرما،آب وهوا،زمستانعکس،برف،بارندگی،الیگودرز،خبر،هیجار،هی جار،برف،سرما،آب وهوا،زمستانعکس،برف،بارندگی،الیگودرز،خبر،هیجار،هی جار،برف،سرما،آب وهوا،زمستانعکس،برف،بارندگی،الیگودرز،خبر،هیجار،هی جار،برف،سرما،آب وهوا،زمستانعکس،برف،بارندگی،الیگودرز،خبر،هیجار،هی جار،برف،سرما،آب وهوا،زمستانعکس،برف،بارندگی،الیگودرز،خبر،هیجار،هی جار،برف،سرما،آب وهوا،زمستان

.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
صنعت احداث گلخانه فعالیتی موثر در کاهش بیکاری الیگودرز
شنبه 25 / 6 / 1393 ساعت 4 PM | بازدید : 1328 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

شهرستان الیگودرز یکی از شهرهای پرآب استان لرستان است که در آن آبشارها ، چشمه ها و قنوات زیبا و زیادی وجود دارد و با رونق صنعت گلخانه ای در این شهرستان می تواند در رفع مشکل بیکاری که سالهاست مردم این منطقه را آزار می دهد موثر واقع شد.

 

به گزارش .. صنعت احداث گلخانه برای تولید میوه های خارج از فصل و همچنین گل و گیاهان زینتی از قرن 17 میلادی در اروپا آغاز شد و در سالهای اخیر به منظور استفاده بهینه از منابع خاك و آب و یا اشتغال زایی در سراسر جهان گسترش یافته است.

در کشور ما نیز تولید محصولات کشاورزی ابتدا درمنطقه فلاورجان استان اصفهان و در سال 1340 با گلخانه های چوبی شروع شــــد و هم اكنون با احداث گلخانه های مدرن در سراسر ایران این صنعت رونق گرفته و خانواده ها از انواع محصولات گلخانه ای ، علی الخصوص در زمستان استفاده می کنند.

همانطور که می دانید عمده فعالیت مردم شهرستان الیگودرز کشاورزی و دامپروری می باشد بطوریکه این شهرستان با دارا بودن 78 هزار هکتار اراضی مرغوب کشاورزی رتبه 4 استان را دارد و با80 هزار تولیدات دامی دارای رتبه اول در استان می باشد.

گلخانه،الیگودرز،صنعت،کشاورزی،محصول،میوه،گل،عکس

 شهرستان الیگودرز یکی از شهرهای پرآب استان لرستان است که در آن آبشارها ، چشمه ها و قنوات زیبا و زیادی وجود دارد و این شهرستان یکی از سر شاخه های منابع آبی کشور است که حدود 4 میلیارد متر مکعب آب از این شهرستان خارج می شود و 4 سد بزرگ برق آبی در حوزه جغرافیایی شهرستان الیگودرز در حال احداث می باشد و با تکمیل و بهره برداری از 2 سدحوضیان و خان آباد و شبکه های توزیع آن، آب این سدها بوسیله لوله تا زمین کشاورزانی که در محدوده این سدها می باشند خواهد رفت .

صنعت گلخانه در الیگودرز

 حال با وجود آب، این نعمت بزرگ الهی ، اراضی فراوان و همچنین نیروی جوان بیکار شرایط لازم جهت توسعه بخش کشاورزی در این منطقه فراهم می باشد. با بهره گیری از این ظرفیتها و استفاده از صنعت احداث گلخانه در شهرستان الیگودرز می توان مشکل بیکاری که سالهاست مردم این منطقه را آزار می دهد حل نمود. البته در این شهرستان تعداد محدودی گلخانه وجود دارد که هر کدام سالانه مقداری شاخه گل رز و دیگر گلهای زینتی تولید می کنند که این مقدار نسبت به پتانسیل موجود در این شهرستان بسیار ناچیز است.  

گلخانه،الیگودرز،صنعت،کشاورزی،محصول،میوه،گل،عکس

 

تاخیر سه ساله در ایجاد گلخانه روستای گایکان الیگودرز

سالهاست که مردم دو روستای گندمینه و گایکان در شهرستان الیگودرز علاوه بر کشاورزی و دامپروری با پرورش گل امرار معاش می کنند. و به همین دلیل از 3 سال پیش قرار بود که جهاد کشاورزی الیگودرز در روستای گایکان شهرک گلخانه ای احداث نماید که در آن پرورش و تولید گل انجام شود که این طرح تا به حال به دلیل وجود مشکلاتی غیر فعال مانده بود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان الیگودرز با اشاره به تاخیر 3 ساله این پروژه اظهار داشت: بعضی از مشکلات که در سر راه یک پروژه قرار می گیرد ممکن است به دست مدیر آن اداره حل نشود و ما هم در جلسه که 15 مرداد ماه امسال همزمان با جلسه تجلیل از خبرنگاران که در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان الیگودرز و با حضور تعدادی از مدیران کل و معاونان و هیئت همراه استان لرستان و همچنین جمعی از مسولان این شهرستان برگزار شد از مدیران استان خواستیم که در رفع مشکلاتی که بر سر راه این پروژه قرار گرفته با این  اداره همکاری های لازم را داشته باشند.

 مهندس حمید رضا غلامی مشکلات موجود بر سر راه این پروژه را نبود اعتبار و همچنین مشخص نشدن مکانی برای تامین آب این شهرک عنوان می کند و می افزاید: به دلیل پایین بودن تراز آب زیرزمینی منطقه ، تا بحال موفق به حفر چاهی که آب مورد نیاز این پروژه را تامین کند نشدیم و نبود اعتبار هم مشکلی می باشد که به مشکل این طرح افزوده شده است.  

وی در مورد نحوه رفع این مشکل گفت: با مطرح نمودن این مشکلات از سوی این اداره در جلسات با نماینده شهرستان ، ایشان قول مساعد دادند که از مدیران استان دعوت نمایند که برای بازدید و رفع مشکلات این طرح به شهرستان الیگودرز سفر کنند که خوشبختانه در جلسه مذکور ، مهندس سیفی مدیر آب منطقه ای استان قول دادند که مشکل تامین آب این شهرک را حل نمایند و همچنین مدیریت سازمان جهاد هم در مورد اختصاص اعتبارات لازم قول مساعد دادند. وی رغم اعتبار این پروژه را 10 میلیارد تومان اعلام کرد.

گلخانه،الیگودرز،صنعت،کشاورزی،محصول،میوه،گل،عکس

اشتغال بیش از 200 نفر در شهرک گلخانه ای الیگودرز

وی در مورد مکان این پروژه و تعداد ایجاد اشتغال در این طرح گفت: شهرک گلخانه الیگودرز در روستای گایکان احداث خواهد شد که زمین این شهرک با مساحت 30 هکتار و به مبلغ 108 میلیون تومان خریداری شده است .تعداد 75 نفر بطور مستقیم و 150 نفر بطور غیر مستقیم در این شهرک مشغول به کار خواهند شد.

غلامی درباره تولیدات شهرک نیز اضافه کرد: با وجود اینکه مردمان این روستا و روستای گندمینه سالهاست که در زمینه تولید گل فعالیت دارند بیشترین تولیدات این گلخانه ها در بخش تولید گلهای تزئینی خواهد بود.

 غلامی در پاسخ به سوالی که در الیگودرز چه تعداد گلخانه وجود دارد و عمده تولیدات آنها چیست گفت: در الیگودرز تعداد 30 گلخانه سنتی و 2 گلخانه صنعتی وجود دارد که در حال حاضر یکی از گلخانه صنعتی غیر فعال می باشد.

 وی اضافه کرد: گلخانه های سنتی که جمعاً در مساحتی برابر با 7 هزار متر مربع احداث شده اند سالانه حدود 7میلیون شاخه گل رز و دیگر گلهای زینتی مثل میمون ، نسترن، گلایول و ... تولید می کنند و تنها گلخانه صنعتی این شهرستان هم در بخش تولید خیار فعالیت می کند.

 

.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
سالن ورزشی دانشگاه پیام نور الیگودرز در حال ساخت است
شنبه 25 / 6 / 1393 ساعت 4 PM | بازدید : 1112 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

 رئیس دانشگاه پیام نور لرستان گفت: سالن ورزشی دانشگاه پیام نور  شهرستان الیگودرز در دست ساخت است و امیدوارم  که این سالن ورزشی تا پایان سال به بهره برداری برسد.

محمد رضا جعفری شامگاه یکشنبه شهریور در مراسم افتتاحیه مسابقات کشتی آزاد و فرنگی دانشجویان دانشگاههای پیام نور سراسر کشور در خرم آباد اظهار کرد: پنج سالن ورزشی که همگی دارای بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی می باشند در د انشگاه پیام نور لرستان در دست ساخت هستند.

 وی افزود: این سالن‌های ورزشی در دانشگاه پیام نور خرم آباد با بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی، دورود آماد واگذاری، الشتر با 90 درصد پیشرفت فیزیکی و الیگودرز و کوهدشت در دست ساخت هستند و ابراز امیدواری کرد که سالنهای ورزشی در دست ساخت این دانشگاه تا پایان سال به بهره برداری برسند.

 جعفری تصریح کرد: با بهره‌برداری از سالنهای ورزشی در دست ساخت بخشی از مشکل کمبود فضاهای ورشی در دانشگاه پیام نور لرستان رفع می شود.

 وی توسعه فعالیت های مختص به تربیت بدنی، غنی سازی اوقات فراغت دانشجویان از طریق ورزش  جذب گردشگر ورزشی را از اهداف دانشگاه پیام نور لرستان در پذیرفتن میزبانی مسابقات کشتی آزاد و فرنگی دانشجویان دانشگاههای پیام نور سراسر کشور عنوان کرد و تصریح کرد: یک پهلوان لزوما یک قهرمان نیست و با این حال توصیه ما به سایر ورزشکاران این است که با رعایت اخلاق، اصول و ارزشها را رعایت کنند.

 رئیس دانشگاه پیام نور لرستان از استان لرستان به عنوان یکی از استانهای صاحب نام در کشتی نام برد و گفت: لرستان قهرمانان ورزشی همچون غلامرضا محمدی را تحویل جامعه کشتی داده و پدر کشتی ایران دلاورمردی از این خطه بوده است.

 جعفری با بیان اینکه 20 درص از دانشجویان کشور در دانشگاه پیام نور کشور تحصیل می کنند عنوان کرد: دانشگاه پیام نور در عرصه فرهنگ و ورزش یکی دانشگاههای پیشگام کشور محسوب می شود.

 

.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تنها بیمارستان قدیمی الیگودرز
شنبه 25 / 6 / 1393 ساعت 3 PM | بازدید : 1195 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

سلامتی گواراترین و ارزشمندترین هدیه طلایی و بی بدیل الهی است که در کمال سخاوت از سوی آن یگانه آفریننده جهان هستی بر همه موجودات ارزانی داشته شده، هرچند که انسان های مغرور و زیاده خواه به درستی شکرگزار و قدرشناس این موهبت بزرگ آسمانی و گنج گران الهی نبوده و نیستیم ، مگر آنکه از سر منزل عافیت و سلامت به دور افتیم.

وضعیت رقت بار بهداشت و درمان و فقدان و کمبود پزشکان متخصص و نیز عدم برخورداری از امکانات و تجهیزات مدرن پزشکی و درمانی در تنها بیمارستان قدیمی و فرسوده الیگودرز مدتهاست که صدای اعتراض مردم را به آسمان بلند کرده و به نظر می رسد که نه تنها فریاد بلند شهروندان صبور و شایسته مان بلکه اعتراضات و پیگیریهای نماینده پرتلاش شهرمان در گوش مسئولین دانشگاه علوم پرشکی لرستان کارگر نمی افتد ،

 همچنین از سوی امام جمعه و مهندس رضوی نژاد فرماندار، مصائب و مشکلات این بیمارستان و نیز مطالبات سوخته ، بهداشتی درمانی مردم عزیزمان بارها به اطلاع مسئولین استان و وزارت بهداشت و درمان رسیده است.

سالهاست که مردم دیندار الیگودرز از نبود زیرساخت های مناسب و ارائه خدمات و تسهیلات رفاهی پزشکی و درمانی در حوزه سلامت رنج می برند و تنها بیمارستان قدیمی و فرسوده شهر که متعلق به دهه 60 می باشد با داشتن دستگاهها و تجهیزات فرسوده و از رده خارج پزشکی ، کمبود پزشکان متخصص ، عدم رعایت موارد بهداشتی ، وضعیت نامناسب بخش تزریقات و نیز نابسامانی مدیریتی به قتلگاهی برای بیماران و مراجعین مبدل شده است.

 تشخیص اشتباه و غیر تخصصی نوع بیماری و نحوه درمان  در برخی موارد و عدم رسیدگی به موقع از سوی کادر درمانی به وضعیت بیمار بر دیگر معضلات این بیمارستان افزون شده است.

 استفاده از خدمات و امکانات بهینه و فراگیر پزشکی و درمانی حق طبیعی و قانونی هر شهروند ، روستانشین و عشایر زحمتکش ایرانی است و تامین و برقراری زیرساخت های لازم و ایجاد زمینه های مساعد سریع الوصول ، مدرن و منظم خدمات بهداشتی و درمانی از وظایف اصلی حکومت هاست و کوچکترین سهل انگاری و بی تفاوتی از سوی مدیران و کارکنان مربوطه که مستقیما با سلامت و جان انسانها در ارتباط می باشد قابل گذشت و کتمان نیست و تاکنون هیچ بیمار یا مراجعه کننده ای راضی از این بیمارستان بیرون نرفته است.

 متاسفانه به نظر می رسد که در استان محروم و توسعه نیافته ما ، برخی مدیران قبل از آنکه به فکر مشکلات مردم باشند ، اسیر و فرمانبردار زرق و برق ریاستی و کسب قدرت و ثروتمند می باشند  و عجیب است، میز قدرتی که هرروز شخص جدیدتری در پشت آن قرار می گیرد چگونه انسانها را شیفته و افسون خود می کند .

 دلیل این مدعی عدم برنامه ریزی و عدم ایجاد امکانات و تسهیلات عام المنفعه و مناسب بهداشتی درمانی طی این همه سالها توسط خیل مدیران جورواجور و پررمز و راز گذشته است هرچه از نظر زمانی به جلو رفته ایم بجای بهتر شدن اوضاع بهداشت و درمان در الیگودرز و نیز ارائه خدمات مطلوب تر و پیشرفته پزشکی هر روز از کیفیت و کمیت خدمات پزشکی کاسته شده و به جهت بی کفایتی مدیریت ها ، نگرانی های مردم هر روز بیشتر و نارضایتی آنها از نحوه انجام خدمات بهداشتی درمانی افزون تر شده است.

 واگذاری بخش مهمی از خدمات درمانی تنها بیمارستان قدیمی الیگودرز ( بیمارستان امام جعفرصادق (ع) به بخش خصوصی که بعضا کارکنان و پزشکان شاغل در بیمارستان یا شبکه بهداشت و درمان بوده اند به جهت عدم نظارت قانونی و هوشمندانه تخصصی بر عملکرد بخش خصوصی و نیز نگاه کاسب کارانه و حصول درآمد بیشتر از سوی پیمانکاران بیشتر از گذشته مشکلات و نارسایی های این بیمارستان را افزایش داده است.

 بطور مثال بخش تزریقات که یکی از مجموعه های خدماتی مهم و حیاتی بیمارستان می باشد و در اختیار بخش خصوصی که یکی از پزشکان شاغل در همین بیمارستان می باشد به بنگاه درآمدی و کسب ثروت مبدل شده و بدلیل عدم نظارت صحیح بر تعرفه های تزریق آمپول  و سرم قیمت هزینه ها به دلخواه دریافت می شود و مراجعین به این بخش بارها نسبت به این نابسامانی اعتراض کرده اند که تا بحال صدای اعتراض آنها به مانند دیگر مشکلات و کمبودهای بیمارستان فریادرسی نداشته است،

 به قول بیماری می گفت بنظرم میان پزشکان بیمارستان و بخش تزریقات قراردادهای طلایی و پولادینی منعقد شده که هر مراجعه کننده به پزشک به هر دلیل بیماری حتما باید چند آمپول  و سرم در نسخه اش نوشته شود و با مراجعه به بخش تزریقات آنها را استفاده کند تا بخش تزریقات از رونق نیفتد.

 یکی دیگر از مراجعین می گفت: اگر چنانچه به هر دلیلی به اورتوپد نیاز داشته باشی باید ساعتها در بیمارستان به انتظار آقای پزشک متخصص بنشینی!!!  بیشتر از 4 ماه است که این بیمارستان با این همه مشکلات رئیس ندارد و سرپرست شبکه بهداشت و درمان الیگودرز که نزدیک به 2 سال است هنوز حکم ریاست دریافت نکرده با حفظ سمت سرپرست بیمارستان نیز می باشد!!

مسلم است که بیان معضلات و کمبودهای فراوان تنها بیمارستان فرسوده و قدیمی یک شهر 90000 نفری و نیز کاستی های حوزه سلامت بی رنگ کردن زحمات مسوولین  وخدمات پزشکان درستکار ، متخصصین ، پرستاران و کارکنان دلسوز و زحمتکش این بیمارستان نیست اما آیا بضاعت و داشته های ناچیز پزشکی و درمانی شهر ما در حد لیاقت و شایستگی مردم فهیم وولایتمدارمان می باشد ؟

 شهرها و روستاها طی این سالها به سرعت باد پله های توسعه  و آبادانی و برخورداری از پیشرفته ترین امکانات روز پزشکی درمانی و برخوردار بودن از بهترین متخصصان و مجهزترین کلینیک های تخصصی و فوق تخصصی درمانگاههای شبانه روزی و بیمارستانهای مدرن و پرنعمت را چون دیگر عرصه های اقتصادی ، فرهنگی ، کشاورزی و صنعتی در نوردیدند و ما هنوز به دنبال رفع مشکلات بیمارستان ناکارآمد و فرسوده 30 سال قبل هستیم.

 ناگفته نماند که طی یکی دوسال گذشته در جهت جایگزینی دستگاههای پزشکی جدید و تجهیز بخش هایی از این بیمارستان اقدامات خوبی از سوی نماینده مردم در مجلس ، امام جمعه ، فرماندار و برخی مسئولین بهداشت و درمان صورت پذیرفته اما نه به هیچ وجه کافی است و نه مشکلات گسترده این بیمارستان را بطور ریشه ای مرتفع کرده است.

چرا متخصصینی که به این بیمارستان می آیند بعد از مدت کوتاهی حاضر به ماندن نیستند و به شهر دیگری می روند؟ چرا عوامل کهنه این معضل اجتماعی اقتصادی را که همانا ایمن سازی محیط برای حضور بلند مدت آنان است بصورت اصولی برطرف نکرده ایم.

الیگودرز هنوز برای خیل بیمه شدگان تامین اجتماعی حتی یک درمانگاه کوچک شبانه روزی نداریم. بیشتر از 2000 نفر فرهنگیان شایسته و زحمتکش شهرمان که با افراد تحت پوشش خانواده خود به بیش از 10000 نفر می رسند هنوز بعد از گذشت این همه سالها یک درمانگاه مستقل فرهنگیان ندارند چه رسد به بیمارستان فرهنگیان ، آیا واقعا در مقایسه با دیگر ساکنین خوشبخت و مرفه شهرهای کوچک و بزرگ کشورمان احساس می کنیم که زنده ایم و زندگی می کنیم یا فقط ادای زنده ها را در می آوریم چرا هنوز برای انجام یک عمل جراحی کوچک یا عمل زایمان مردم با شرافت و رنج کشیده ما راهی دیگر شهرهای اطراف می شوند .

 واقعا از روی فرزندانمان خجالت نمی کشیم؟ بیمارستان جدیدالاحداث و مجهز و پیشرفته 125 تختخوابی الیگودرز که به پروژه تاریخی ایران معروف شده و بعد از گذشت 23 سال از رکود طرح سرانجام عملیات اجرایی و ساخت آن بواسطه تلاش رحمانی نماینده مجلس هشتم زنده شده و سپس مراحل تکمیل و تجهیز آن توسط مهندس توکلی نماینده مردم الیگودرز در مجلس بی وقفه و مجدانه پی گیری شده است

متاسفانه مدتی است که کار اتمام و نصب تجهیزات و دستگاهها تعطیل شده است و این تلاشی مضاعف برای احقاق حقوق ضایعه شده مردمان عزیزمان را می طلبد. هرچند که بیمارستان جدید بسیار مجهز و پیشرفته است ولی بدلیل قرار گرفتن در حاشیه جنوب غربی شهر بیمارستان فرسوده قدیمی که در مرکز شهر واقع شده باید تجهیز و ترمیم و به بهترین شکل در خدمت شهروندان قرار گیرد.

بدیهی است که عقب ماندگی های تلخ پزشکی و درمانی شهرمان بی کفایتی وسو مدیریتهاست ، به راستی چه کسی و یا کدام مسئول پاسخگوی این عقب ماندگی و محرومیت رقت بار و غم انگیز است؟!!

.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
توسعه راه‌ها، کلید پیشرفت الیگودرز
شنبه 25 / 6 / 1393 ساعت 3 PM | بازدید : 1284 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

 

احداث راهها و جاده‌های مناسب بین شهری وحتی روستایی زمینه و بستر توسعه را فراهم می‌کند، اما متاسفانه آن گونه که شایسته است در این بخش به شهرستان الیگودرز توجه نشده است.

احداث راهها و جاده‌های مناسب بین شهری وحتی روستایی زمینه و بستر توسعه را فراهم می‌کند، اما متاسفانه آن گونه که شایسته است در این بخش به شهرستان الیگودرز توجه نشده است.
یکی از مشکلات اهالی روستاهای شهرستان الیگودرز نبود راه و جاده مناسب است، به گونه‌ای که نزدیک به یکصد روستای بخشهای ززوماهرو و بشارت جاده مناسبی ندارند و همین محرومیت از راه ارتباطی زمینه محرومیت‌های مضاعف دیگری از جمله برق، آب آشامیدنی سالم، آموزش و بهداشت و درمان را نصیب اهالی محروم و صبور این مناطق کرده است.
عواملی باعث شده تا همچنان برخی از شهرستانها و روستاها از امکانات اولیه اجتماعی بی‌بهره باشند و به سختی گذران زندگی کنند، یکی از این عوامل وسعت شهرستان الیگودرز است که متاسفانه با توجه به روش تقسیم اعتبارات با معیار جمعیتی بیشترین آسیب از این ناحیه نصیب الیگودرز شده است.
شهرستان الیگودرز با وسعت 5800 کیلومترمربع سومین شهر وسیع استان لرستان است اما در پی مهاجرتهای بی‌رویه و کاهش جمعیت به رده ششم استان تنزل یافته است و همین امر باعث شده شهرهای دیگر استان که نسبت به الیگودرز از وسعت کمتر و جمعیت بیشتری بهره‌مند هستند حرکت رو به توسعه را آغاز کنند به طوری که امکانات شهرستانی مثل بروجرد که 70 درصد صنایع را به خود اختصاص داده و قابل قیاس با الیگودرز نیست از پیشرفت و توسعه و بهره‌مندی کافی از امکانات و اعتبارات محروم شده است و همین عدم احساس تغییر باعث گردیده جمعیت بسیاری از این شهر مهاجرت کرده و در استانهای دیگر ساکن شوند. البته ناگفته نماند در بحث مرمت راههای روستایی در دو سال اخیر اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است، اما باز هم تعدادی روستا در بخشهای ززوماهرو و بشارت وجود دارد که راه‌شکافی نشده و از دیگر امکانات بی‌بهره می‌باشند تعداد 155 روستا در استان لرستان از نعمت برق بی بهره هستند که تعداد 104 روستا در شهرستان الیگودرز قرار دارد و دلیل اصلی که تاکنون این روستاها برق‌دار نشده‌اند نبود راه دسترسی جهت ارسال تجهیزات است.
گذشته از ترافیک سنگین جاده‌های این منطقه، نبود ایمنی و خرابی راهها الیگودرز را به قتلگاه مسافران تبدیل کرده است.
سؤال این است که چه زمان طرحهای نیمه تمام از جمله در حوزه استان لرستان تکمیل خواهد شد؟!
کلام آخر اینکه انتظار می‌رود استاندار محترم لرستان ترتیبی اتخاذ کند که شهرستان الیگودرز با برخورداری از اعتبارات ویژه از قافله توسعه و پیشرفت باز نماند.

 

.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دفترنماینده الیگودرز(توکلی)
شنبه 25 / 6 / 1393 ساعت 3 PM | بازدید : 1162 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

 

.

 

.

.

 

آدرس دفتر مهندس توکلی در شهرستان الیگودرز: بولوار شرقی، روبروی دانشگاه علمی کاربردی شیشه، تقاطع کوچه شقایق 9، جنب گل فروشی

 

جهت هماهنگی و ملاقات با مهندس توکلی با شماره های زیر تماس بگیرید:

 

 06642239962 

 

06642239963

09163646427 

 

.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
توصیه نماینده الیگودرزبه دولت(عدم استانداردخودروسازان)
شنبه 25 / 6 / 1393 ساعت 3 PM | بازدید : 1078 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

 

توکلی نماینده مردم الیگودرز... با بیان اینکه تولید قطعات غیر استاندارد و خودروهای بی کیفیت تلاش پلیس راه را برای امن ساختن جاده ها بی اثر  می کند ادامه داد: از این بابت هزینه های زیادی به کشور وارد می شود.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی عدم به کار افتادن ترمزهای ABSو کیسه هوا که اخیرا در خودرویی که فرزند من تصادف کرده و هیچ کدام کار نکرد گفت: این ابزار تنها جنبه تشریفاتی دارند و برای گران کردن خودروها به کار می رود دولت به این موضوع رسیدگی کند.

 

.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
جذب سرمایه گذار کارافرین
شنبه 25 / 6 / 1393 ساعت 3 PM | بازدید : 1141 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

 

فرصت برای جذب سرمایه‌گذار کارآفرین در الیگودرز فراهم است

نماینده مردم الیگودرز در مجلس مهمترین دغدغه مردم الیگودرز را بحث بیکاری می‌داند و معتقد است:محور کار در این شهرستان کشاورزی است و چون کشاورزی به شیوه سنتی اداره می‌شده و سرمایه‌گذاری خاصی در آن انجام نشده است، در نتیجه اشتغالزایی لازم در این حوزه انجام نشده است و به‌همین دلیل به شدت نرخ بیکاری در شهرستان الیگودرز بالا رفته است.

 

.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
بیکاری
شنبه 25 / 6 / 1393 ساعت 3 PM | بازدید : 1174 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

مهمترین دغدغه مردم الیگودرز در درجه اول بحث بیکاری است چون فضای اشتغال کم است.

.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
عدم پیشرفت شهر
شنبه 25 / 6 / 1393 ساعت 3 PM | بازدید : 1147 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

 

 

کلید خوشبختی هر شهر و مردمان شایسته و از خود گذشته آن در دستان با کفایت تمامی خدمتگزاران و برنامه ریزان به ویژه اعضای محترم شورای اسلامی و نیز همراهی و همدلی آحاد شهروندان خیراندیش و دلسوز بوده و اندیشه های سبز ، درایت و توانمندی منتخبین آگاه و مورد اعتماد مردم بعنوان یک تشکل مهم مشورتی ، نظارتی و تصمیم گیری که در جایگاه رفیع قانونی و اجتماعی خود مدیران پارلمان شهری  خوانده می شوند ، می تواند زمینه های مساعد خوشبختی و سعادت ولی نعمتان را فراهم آورد. بی شک به مرحله ظهور رساندن هر فکر و ایده ارزشمند ، مستلزم داشتن سرمایه و پول است اما سرمایه فقط در کنار ایده های خردمندانه و اهداف عالی می تواند ازرش و اهمیت حیاتی خود را به نمایش بگذارد. بودجه تصویبی شهرداری الیگودرز در سال 91 مبلغ 12 میلیارد و 750 میلیون تومان بوده که به تصویب اعضای محترم شورای اسلامی رسید و در خوشبینانه ترین وضعیت به دلیل کم اعتمادی مردم به عملکرد پارلمان شهری و تعطیلی همه فعالیت های عمرانی در شهر پیش بینی می شد حداکثر 60 درصد رقم بودجه تنظیمی تامین شود ، اما در نهایت حیرت و ناباوری درآمد شهرداری در سال 91 به مبلغ بیش از 12 میلیاردتومان رسید و تقریبا تمامی بودجه 91 محقق گشته و آنچه مد نظر شهرداری و شورای اسلامی شهر در برنامه های عمرانی و جاری بوده می بایست کاملا برآورده شده باشد. البته محقق شدن صد در صد بودجه سال 91 را در این شرایط باید ناشی از تلاش بی وقفه شهردار فعال مهندس لطفی میانجایی و زحمات مجموعه پرسنل شهرداری و دوستی ، همیاری و کرامت دوباره آحاد شهروندان فهیم و وظیفه شناس دانست. حال در برابر این همه بزرگواری و احساس مسئولیت مردمی که عاشقانه شهرشان را دوست دارند و با وجود تنگناهای اقتصادی و فقیر بودن توده شهروندان ، بیکاری فرزندانشان ، نابسامانی و چهره نازیبای شهر ،وضعیت رقت بار کوچه ها و معابر ، نبود هرگونه امکانات تفریحی و سیاحتی ، بی بهره بودند از هرگونه تسهیلات و خدمات رفاهی و عدم احترام به مطالبات و خواسته های آنان از سوی اعضای محترم شورای اسلامی با هر رنج و سختی که بود با پرداخت عوارضات مختلف خود ، زمینه های نیل به اهداف عام المنفعه مدیران شهری را فراهم ساختند. اما دریغ و درد که طی این سالها ولی نعمتان شاهد هیچگونه تغییر و دگرگونی یا توسعه و آبادانی در شهر و محل زندگی خود نسبت به سال قبل یا سالهای گذشته نبودند و در حسرت ذره ای آبادانی ، زیبایی ، نشاط و نظم شهری سوختند و بر خاکستر آرزوها و خواست های قلبی شان گریستند و آنچه هرروز بیش از پیش شهروندان دلسوز و با شعورمان را غصه دارتر و نگران تر می کرد ، انتشار اخبار متتناقض رقم بدهی های شهرداری بود ، امروز 8 میلیارد تومان ، فردا 10 میلیارد ، چندماه بعد 18 میلیارد و بالاخره اعلام رقم حیرت آور 24 میلیارد تومان بدهی به اشخاص حقیقی و حقوقی که همگان را حیرت زده کرده و در این آشفته بازار که رقم بدهی های شهرداری با نرخ تورم گویا افزایش یافته ، هیچ یک از وکلای مردم که آنان را صاحبان اصلی شهر می خواندند و با رای طلایی آنها نزدیک به 6 سال بر کرسی مدیریتی تکیه زده اند حاضر نشدند ، شفاف و مستند و با واژه شفابخش حقیقت به موکلین خود بگویند رقم واقعی بدهی های شورا و شهرداری چقدر است و این همه بدهی های میلیاردی از کجا سبز شده ، در مقابل 24 میلیارد تومان بدهی داشته های شهرداری کدام است و چه طرح و پروژه عظیمی به سرانجام رسیده ، طی 2 سال گذشته که هیچ کار عمرانی حتی ترمیم آسفالت کوچه های اسفناک و بمباران شده و خیابانهای غم انگیز وطوفان زده که دیگر سیمای شهر پاکمان را به روستایی جنگ زده مبدل ساخته صورت نگرفته و دریغ از یک مشت قیر و ماسه نرم و با این اوصاف بدیهی است که زیباسازی و مبلمان و پروژه های توسعه شهری قصه ای می شوندپر غصه که باید در کتاب آرزوها آنها را رصد کنیم. مهمترین کار عملیاتی شهرداری طی این مدت تنها نظافت و پاکیزگی شهر بود که آنهم متاسفانه چندماهی است به سرنوشت مرمت کوچه ها دچار شده ، زباله های خانگی نه در ساعات معین و نه به وسیله ماشین مکانیزه جمع آوری می شود ، همچنین انباشته های زباله ها و پسماندهای آلوده در معابر و محله ها ، دو یا سه روز در محل باقی می مانند که ضمن آلودگی شدید محیط و زشت تر کردن چهره نازیبای شهرمان ، خاطر همه ساکنین و هر رهگذری را آزرده می سازد.

بخش اعظم بدهی های کلان شورا و شهرداری مربوط به اداره تامین اجتماعی الیگودرز و مبلغ چشمگیر 5 میلیارد تومان بابت عدم پرداخت حق بیمه کارکنان و کارگران زحمتکش  و پیمانهای شهرداری طی چند سال گذشته می باشد که سرانجام تامین اجتماعی از طریق مراجع قضایی موفق به گرفتن 16 واحد تجاری از سهم شهرداری در مجتمع بزرگ و جدید الاحداث میلاد نور بابت نیمی از طلب خود شد و قرار است بابت 2 میلیارد و پانصد میلیون تومان طلب باقی مانده ساختمان بزرگ آموزشی هنرستان شهید باهنر که متعلق به شهرداری و فعلا در اختیار آموزش و پرورش می باشد را نیز به مالکیت خویش درآورد. البته در این میان جریمه و دیرکرد طلب تامین اجتماعی که سهم کوچکی هم نیست بخشوده شده ، به راستی چرا مدیران شهری سالها نسبت به واریز سهم حق بیمه ناچیز پرسنل کوتاهی کرده تا به یک رقم میلیاردی سنگین تبدیل شود و عجیب تر اینکه در سال 91 که شهرداری از درآمد عالی و صدردرصدی برخوردار بوده ، چرا نسبت به پرداخت حق بیمه کارکنان حتی برای یک ماه اقدام نکرده؟!! پس مبلغ حق بیمه ای که درلیست حقوقی از پرسنل و پیمانکار ها کسر می شود به چه حسابی واریز می شود؟!!

قسمتی دیگر از بدهی های شهرداری مربوط به اشخاص حقیقی است که اگر در سالهای گذشته پرداخت می شد اکنون به رقم درشت میلیاردی افزایش پیدا نمی کرد شهروندان می پرسند آخر مردان قدرتمند پارلمان شهری بر چه چیز نظارت می کنندو وظیفه قانونی آنها چیست؟ طی 6 سال قدرت و مدیریت کدام ایده و طرح هوشمندانه را تقدیم موکلین خود کرده اند؟ کدام تحول و زیبایی را در شهر بنا نهاده اند؟ در کدام پروژه بزرگ آبادانی و درآمدزا ولی نعمتان خود را سهامدار نموده اند؟ توشه حیات بخش آنها از بی شمار سفرهای سیاحتی که با هزینه بیت المال و به بهترین شهرهای مرفه و خوش آب و هوا انجام پذیرفت ، ر جهت سعادت و سربلندی شهرمان چه بوده است؟ چگونه هنوز تعدادی از این مدیران خستگی ناپذیر در تکاپوی تبلیغات برای شورای آینده هستند با کدام عملکرد؟ با کدام کارنامه روشن و با کدام نمره قبولی از مردم؟ با محقق شدن ناباورانه بودجه سال 91 شورا و شهرداری درآمدهای حاصل از 60 واحد تجاری باقی مانده در میلاد نور درآمدهای پارکینگ های سطح شهر و ... چگونه مدیران شهر نتوانستند نیمی از طلب میلیاردی تامین اجتماعی که نماینده دولت است را پرداخت کنند تا ناچار به واگذاری 16 واحد تجاری در طلایی ترین نقطه شهر که در واقع متعلق به مردم است نباشند و این سرمایه های ذی قیمت بعنوان منابع درآمدی پایدار برای شهر تا ابد باقی بمانند. مگر در پایان هر سال ، چگونگی داشته ها ، درآمدها ، سرمایه و دیون شهرداری توسط حسابرسان خبره ، دقیق و قانونی رسیدگی نمی شود پس چگونه هیچکس از رقم واقعی بدهی ها خبر ندارد؟ پرداخت میلیون ها تومان پول بیت المال تحت عنوان پاداش و پیشکشی به افرادی خاص که حتی یک نفر از کارگان شریف و فداکار خدماتی و نظافتی در بین آنها نیست با چه منظوری صورت می پذیرد؟ پرداخت یک درصد حق درآمدزایی به برخی مسئولین درآمدی چه وجه قانونی دارد ، پس مسئولین مربوطه برای چه حقوق می گیرند؟ مگر جزاینکه وظیفه قانونی شان است. کلام آخر روستاها و شهرهای آباد و توسعه یافته با مردمانی خوشبخت و کامروا ، حاصل اعتبارات کلان و پولهای هنگفت نیست ، اندیشه های سبز و ایده های خردمندانه ایست که در سخت ترین شرایط تحول و آبادانی خلق می کند ، سربلندی و شکوفایی هر شهر و استان به عملکرد مدیران لایق و توانمندش واگذار شده است. الیگودرز

 

.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
درامد در شهر الیگودرز
شنبه 25 / 6 / 1393 ساعت 3 PM | بازدید : 1123 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

 اقدام شهرداری در احداث این مجتمع بسیار ارزشمند است.

 

شهر بدون درآمد هیچگاه نمی تواند شهر خوبی باشد که در همین راستا شهرداری با مشارکت بخش خصوصی ضمن احداث این مجتمع اقدام به ایجاد درآمد نموده است که کار ارزشمندی محسوب می شود.این مطلب را حجت الاسلام والمسلمین حقیان امام جمعه الیگودرز در مراسم کلنگ زنی مجتمع تجاری، اداری این شهر عنوان کرد و افزود: خداوند متعال می فرماید: هیچ تغییر و پیشرفتی حاصل نخواهد شد مگر اینکه تغییر در بینش مردم ایجاد شود. وی افزود: تمام شهرهایی که پیشرفت و توسعه داشته اند نتیجه تغییر در بینش مردم و مسوولین این مناطق می باشد.

 

حجت الاسلام حقیان با اشاره به استعدادهای خدادادی نظیر آبشارها و دشت های الیگودرز گفت: چرا ما نتوانسته ایم از این مناظر دیدنی و سیاحتی کسب درآمد کرده و کمکی به عمران و آبادانی شهر نماییم؟

 

امام جمعه الیگودرز با اشاره به اینکه شهرداری بدون درآمد نمی تواند به مردم خدمت نماید گفت: حال که شهرداری اقدام به این کار عظیم نموده است همه باید به این نهاد کمک نماییم. وی افزود: همه مسوولین از انتقاد سازنده استقبال می کنند اما انتقادها باید منصفانه، کارشناسی شده و در چهارچوب قانون باشد.

حجت الاسلام حقیان با اشاره به خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: در این زمانی که از عمر پربرکت انقلاب اسلامی می گذرد چندین برابر نظام 2500 ساله شاهنشاهی خدمات انجام گرفته و همه باید منصفانه قضاوت کرده و آخرت خود را با این مسائل خراب نکنیم.

 

 

.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
خشکسالی
شنبه 25 / 6 / 1393 ساعت 3 PM | بازدید : 1185 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

سال رو به پایان است و خشکسالی شدید ...



پیش بینی شده سال آینده خشک ترین سال در تاریخ سرزمین خشک ما باشد. با شرایط فعلی افت سهمگین سطح سفره آب زیر زمینی در اثر برداشت غیر مجاز، خشکیدن دریاچه ها، تالاب ها و رودها، نشست فاجعه بار دشتها و مصائبی که ذکر آنها در این مقال نمی گنجد، می توان نزدیکی این پیش بینی به واقعیت را دریافت.

گفته می شود خشکسالی، طولانی و کشاورزان، نیازمند دریافت یارانه برای جبران خسارات ناشی از آن خواهند بود. دور تسلسلی که چندین سال است تشدید می شود و هیچیک از ما، اهمیتی برای آنچه بر سر خود می آوریم قائل نیستیم. همه ما دولت را موظف به پرداخت خسارت می دانیم بی آنکه از خود بپرسیم چرا. هزینه توسعه شبکه گاز روستاها را روی قبض گاز دو ماهانه خود می پردازیم و باز دولت را به چشم حل المسائل می نگریم. آپارتمان های ما، فاقد کنتور های جداگانه آب و گاز هستند و به مصداق ضرر دو طرفه شراکت، مصرف به این نحو افزایش می یابد. با توجه به ارتباط مستقیم مصرف امروز بر بقای نسل های آینده، فرهنگ سازی در این مورد، وظیفه ای است مهم تر از ضرورت.

برای اندیشیدن ما به آنچه در سطح کشور در حال وقوع است چه باید کرد؟ چگونه دولت می تواند کاری کند که ما بفهمیم هر لیتر آبی که هدر می دهیم باید در جمعیت کشور ضرب شود؟ اینجاست که مسائل ساده، پیچیده می شوند! حل المسائل مذموم است زیرا عادت کردن به آن سبب کندذهنی می گردد. مسئله بسیار ساده ای است. بسیاری از ما که از روستا به شهر آمده ایم و به کسی هم مربوط نیست البته، هرگز نمی اندیشیم آبی که از شیر های ما چکه می کند، آبی که طی شستشوی روزانه در اثر باز ماندن شیر به سادگی به پساب تبدیل می شود، شستشوی اتومبیل با آب آشامیدنی و باز هم رها سازی آب بر سطح آسفالت/ پیاده رو یا جوی آب، می تواند همان آبی باشد که کشاورزان روستایی به دنبالش می گردند تا در روستا زنده بمانند و به شهر مهاجرت نکنند، محصول زراعی تولید کنند و کشاورزی را سر پا نگهدارند و ما، مصرف کنیم و زباله بسازیم و در کوه و دشت و بیابان و جنگل رها کنیم، از روشهای ارزان قیمت تولید کمپوست از زباله چشم بپوشیم و طلای کثیف را، صرفاً به دلیل کثیف بودنش به حال خود رها کنیم تا بلای جانمان شود.

در سفر و گشت و گذار، همیشه به دنبال جایی می گردیم که قبل از ما کسی اتراق نکرده و به زباله مزین نفرموده باشد! غافل از اینکه عادت نداریم در زمان ترک محل به قفا بنگریم و ببینیم چه از خود بر جای گذاشته ایم. اطراف جاده های کشورما مملو از زباله هستند و توالت بهداشتی بین راهی در کشور ما رویایی بیش نیست و مشخص نیست با این شرایط چگونه می توان از در راه بودن سونامی! توریست دم زد. احتمالاً استفاده کنندگان از این واژه برای توریسم، از بار معنایی منفی آن بی اطلاعند. از این گذشته؛ مگر چند درصدِ توریست ها می توانند از قرص ضد ادرار استفاده کنند؟ شرکت های گردشگری می گویند تمام سال ۹۳ را به تورهای خارجی اختصاص داده اند و برای گردشگر داخلی جایی ندارند. از خود می پرسم اصفهان بی زاینده رود چه مفهومی خواهد داشت و چه مسائلی را به ذهن گردشگران خارجی متبادر خواهد کرد جز اینکه با چشم خود اشتباهات مدیریتی مارا ببینند. اگر خشکی زاینده رود با افزایش تولید محصولات کشاورزی همراه بود دل خوش می کردیم. باز گرداندن زه آب مزارع به درون رودخانه از طریق شبکه های زهکشی که به معجزه می ماند جای خود دارد. آب، پشت سد تبخیر می شود؛ کشاورز درگیر توسعه شبکه های آبیاری است و از مشترکین شهری توقع داریم با نگاهی به آینده، درست مصرف کنند! مرتب یاد آوری می شود که در صورت عدم کاهش مصرف آب به میزان ۲۵ درصد، جیره بندی در انتظار پایتخت نشینان است. جیره بندی بحثی جدی است و فشار منفی شبکه فرسوده آب شرب تهران که در حالت معمول ۳۰ درصد هدر رفت دارد، در زمان قطع باعث آلودگی شبکه شده و سبب خواهد شد تا قطع در دوره های زمانی کوتاه، فاقد صرفه بوده و هدر رفت آب را افزایش دهد. مدیریت آسان می نماید اول، ولی در سطح کلان... امان از مشکل هایش.

آیا برنامه ریزان کشور از قرار گرفتن کشور در کمربند خشک جهان بی اطلاع هستند؟ نمی دانند که به جای کشت در هوای باز و قمار با طبیعت باید به سوی کشت در شرایط کنترل شده گلخانه حرکت کرد؟ به جای توسعه گلخانه در مناطق سردسیر، بایستی کشت گلخانه ای را به مناطق گرمسیر می بردیم. مانند مسئله سرانه مصرف آب چنان به بیراهه رفته ایم که امروز متولی مصرف آب باید خود در اندیشه استحصال آب باشد! نگهداری و انتقال آب بر سطح زمین در کشوری چون کشور ما که بر اساس اطلاعات موجود، در سال شش برابر اروپا روز آفتابی دارد (حدود ۳۰۰ روز)، هیچ توجیهی ندارد! روش های پیشرفته آبیاری بدون وجود آب بی معنی است. در شرایطی که خنک کردن با استفاده از انرژی خورشیدی به مراتب ارزان تر از گرم کردن با انرژی حاصل از سوخت فسیلی است که با فن آوری های در دسترس فعلی، بخش بزرگی از آن نیز به هدر می رود، اندیشیدن به تولید محصول زراعی در مزرعه به جای شرایط کنترل شده گلخانه بسیار جالب است! یا استحصال برق از باد به جای آفتاب، در حالی که پنل تولید کننده برق خورشیدی بی نیاز از نگهداری است و از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه می باشد ولی نیروگاه های بادی علاوه بر سرمایه گذاری سنگین اولیه، هزینه نگهداری قابل توجهی دارند. دلیل بهره گیری اروپائیان از انرژی باد، در دسترس نبودن انرژی ارزان خورشیدی است. فرصت ها می گذرند و تهدید ها، تا ابد امکان تبدیل به فرصت را نخواهند داشت.

.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ایا باید به امید امداد غیبی بود...
شنبه 25 / 6 / 1393 ساعت 3 PM | بازدید : 1164 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )



اگر ما در سخن گفتن از منطق روشني پيروي نكنيم و به تبعات ادعاها و سخنان خود ملتزم نباشيم، در اين صورت هيچ گونه مفاهمه يي با يكديگر نمي توانيم انجام دهيم و رسيدن به توافق مشكل مي شود. انتظار مي رود كه هر كس از چنين منطق ثابتي برخوردار باشد به ويژه اگر گوينده از آقاياني باشد كه مشهور به صفت فيلسوف اسلامي هستند. حال به اين بخش از مطالب گفته شده از جناب آيت الله مصباح يزدي توجه كنيم: «اگر براي رضاي خدا كاري انجام دهيم، امدادهاي غيبي شامل حال ما خواهد شد: ما در جنگ تحميلي هشت ساله به اندازه هشت هزار سال تجربه در اين زمينه آموختيم. اگر استغفار كنيد خداوند رحمت خود را فراوان بر شما مي بارد و بر نيروهايتان مي افزايد. اگر اهل استغفار و توبه باشيد خدا شما را به خشكسالي و قحطي مبتلانمي كند: حالااگر باران نبارد مي گويند برويم ابر مصنوعي درست كنيم چند برابر باران هزينه مي كنند اما حاضر نيستند بروند نماز استسقا بخوانند و توبه كنند، اين حماقت نيست؟» براي آنكه ببينيم كليت اين اظهارات تا چه حد از يك منطق قوي و استوار پيروي مي كند و در برابر پرسش هاي ساده تاب مي آورد، به طرح چند پرسش بسنده مي شود.
    
    1- ظاهرا از نظر جناب آقاي مصباح، خشكسالي و قحطي نه يك پديده طبيعي كه از مجموعه مجازات هاي الهي است و بر بندگاني نازل مي شود كه اهل استغفار و توبه نيستند. البته از نظر ما هر پديده طبيعي هم مشيت و خواست خداست و از اين حيث كه نتيجه خواست و اراده خداست تمايزي ميان آنها نيست، هرچه كه هست خواست خداست، ولي در پديده طبيعي اين خواست از مجاري معين و علمي و قابل پيش بيني و برنامه ريزي محقق شده است. با وجود اين اگر ايشان به نقشه جهان نگاهي مي انداختند، روشن مي شد كه بارش نزولات جوي ربطي به دينداري و اهل توبه بودن مردمان جهان ندارد و چه بسا مردماني كه در مناطق كم بارش زندگي مي كنند، ديندارتر از ساير مناطق هستند. حتي نيازي به ديدن نقشه جهان هم نيست بلكه كافي است همين نقشه ايران را مرور كنند كه مناطق كوير و دشت مركزي آن كه كم بارش تر از ساير مناطق است، به طور معمول مشهورتر به تدين و توبه هستند. نمونه اش قم و يزد كه حتي براي تامين آب شرب آنها انواع و اقسام طرح هاي انتقال آب بايد انجام شود و شده است. اما درباره قحطي قضيه تا حدي فرق مي كند. قطحي اگرچه نتيجه يك پديده طبيعي به نظر مي رسد ولي در اصل يك پديده اجتماعي است و متاسفانه گريبانگير كشورها و جوامعي مي شود كه از درايت، دانش و نظام سياسي كارآمدي بهره مند نيستند. قحطي در هيچ يك از جوامع پيشرفته رخ نمي دهد. هرچند كليت اين جوامع به لحاظ معيارهاي جناب مصباح، خارج از دايره تدين و توبه و استغفار هستند.
    
    2- اينكه ايشان براي تامين آب و بارش باران به جاي نماز استسقا به شيوه هاي علمي متوسل شدن را حماقت دانسته اند، نكته مهمي است. ما در مقام انكار اين نيستيم كه تقدير طبيعي خدا را بتوان با شيوه هاي فراطبيعي تغيير داد ولي در درجه اول آنچه مهم است، توسل به همين شيوه هايي است كه خداوند از مجاري طبيعي تعيين كرده است. به همين دليل هم در ايران خشك، برخي قنات ها با ده ها كيلومتر طول ساخته شده اند تا آب را به دست آورند. ظاهرا اگر كسي در آن زمان مي خواست به جاي اين كار پرزحمت، توصيه ايشان را رعايت كند، بايد اوقات خود را به نماز استسقا مي گذراند ولي مساله اصلي چيز ديگري است. اينكه ايشان چرا ديگران را به اداي نماز استسقاء توصيه مي كنند؟ ديگراني كه احتمالايا ايمان ندارند يا اهل توبه نيستند. آيا بهتر نيست كه ايشان راسا اقدام كنند و در روزي كه به هيچ وجه احتمال بارش آن داده نمي شود، به بيابان هاي اطراف قم يا هر جاي ديگر بروند و با خواندن اين نماز، بارش هاي مفصلي را نويد دهند؟ در اين صورت نه تنها زمين را سيراب مي كنند بلكه ايمان تعدادي از مردم را به خود و شيوه هاي گفته شده بيشتر خواهند كرد.
    البته در اين صورت قرار نيست كه فقط در مورد بارش باران از اين شيوه استفاده شود بلكه در موضوعات ديگر مثل درمان بيماري هم بايد از آنها سود جست و به جاي رفتن نزد حاذق ترين پزشكان كه برخي از آنان از معيارهاي تدين مورد نظر نيز بسيار دور هستند و بستري شدن در مجهزترين بيمارستان هاي تهران و زير پيشرفته ترين تجهيزات پزشكي و در بسياري از موارد رفتن به خارج از كشور (همان بلاد كفر) براي درمان، متوسل به شيوه هاي ديگر شوند. كسي كه تب مي كند طبعا پايش را در آب مي گذارند يا قرص استامينوفن به او مي دهند، دعا در جاي خود است اما بايد اين كارها را انجام داد و مشيت خداوند چنين است كه بدون انجام اين كارها تب پايين نيايد. البته وقتي همه راه ها رفته شد و پزشكان از هر درماني قطع اميد كردند طبعا شيوه هاي فراطبيعي تنها راه براي تسكين و دادن اميد به بيمار است.
    اين يادداشت در مقام نفي اين ادعاها نيست بلكه در مقام نفي اين ادعاها به عنوان يك شيوه حكومتداري است. وقتي كه در دولت پيشين اين شيوه ها را دنبال مي كردند، نتيجه آن را ديديم كه با صدها ميلياد دلار درآمد ارزي، كار جامعه به جايي رسيد كه نه تنها پيشرفت توليد نداشتيم كه با رشد منفي هم همراه شديم. خطرناكي اين منطق در اين است كه برخي اذهان خسته و نااميد را به سوي خود جذب مي كند. هرچند كه به دليل عملكرد رييس جمهور مطلوب ايشان در سال هاي 84 تا 92، چنين خطري كم شده است ولي بي پاسخ گذاشتن چنين اظهاراتي نيز موجه نيست. بايد به مردم يادآوري كرد كه اين انديشه ها چه به حال و روز كشور آورده است. بايد متاسف بود كه براي تاييد اين ذهنيت ها از تجربه دوران جنگ و دفاع مقدس مثال مي آورند. گويي كه براي اثبات هر امري عادي و طبيعي بايد به امدادهاي غيبي توسل جست.

.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
خشکسالی
شنبه 25 / 6 / 1393 ساعت 2 PM | بازدید : 1179 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

همانگونه که همگی شاهد روز به روز خشک سالی درکشورمیباشیم ومتاسفانه هنوز دولتمردان نتوانسته اند چاره ای بیندیشند

حال باید در انتظار اینده ای تلخ باشیم ویا اینکه راه حل ارایه خواهد شد.

ایا باید منتظر بمانیم وببینیم چه میشود...

 

.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
وقتی ارزوداشتم...
سه شنبه 2 / 6 / 1393 ساعت 2 PM | بازدید : 1043 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

 ﺩﯾﮕﻪ ﺩﻟﻢ ﻧﻪ ﭘﻮﻝ ﻣﯿﺨﻮﺍﺩ ﻧﻪ ﺁﻏﻮﺵ ﻧﻪ

ﻣﻬﻤﻮﻧﯽ ﻧﻪ
ﺣﺘﯽ ﺁﯾـــــــــــﻨﺪﻩ ....
ﺩﻟﻢ ......
.
.
.
.
.
.
ﺑﭽـــــــﮕﯿﻤﻮ ﻣﯿﺨﻮﺍﺩ!
ﭘﺎﻫﺎﯼ ﺷﻨــﯽ ﺩﺳﺘﺎﯼ ﮐﺎﮐﺎﺋﻮﯾﯽ !
ﺩﻟﻢ ﻣﯿﺨﻮﺍﺩ ﻭﻗﺘﯽ ﺑﻼﻝ ﻣﯿﺨﻮﺭﻡ ﮐـــﻞ ﺻﻮﺭﺗﻢ
ﺯﻏﺎﻟﯽ
ﺷﻪ !
100 ﺑﺎﺭ ﯾﻪ ﺳﺮﺳﺮﻩ ﯼ 1 ﻣﺘﺮﯼ ﺭﻭ ﺑﺮﻡ
ﺑﺎﺯﻡ ﺧﺴﺘﻪ ﻧﺸﻢ !
ﭼﺎﯾﯽ ﺭﻭ ﺑﺎ 10 ﺗﺎ ﻗﻨﺪ ﺑﺨﻮﺭﻡ !
ﺑﺴﺘﻨﯽ ﻭ ﭘﻔﮏ ﻭ ﻟﻮﺍﺷﮑﻮ ﺑﺎﻫﻢ ﺑﺨﻮﺭﻡ !
ﺳﺮﭼﯿﺰﺍﯼﻣﺴﺨﺮﻩ ﺍﻧﻘﺪ ﺑــــﺨﻨﺪﻡ ﺑﯿﺎﻓﺘﻢ ﮐﻒ
ﺍﺗﺎﻕ !
ﺩﻟﻢ ﻣﯿﺨﻮﺍﺩ ﻣﺚ ﺑﭽﮕﯿﺎ ﺑﻮﯼ ﺳﯿﮕﺎﺭ ﺣﺎﻟﻤﻮ ﺑﺪ
ﮐﻨﻪ ...
ﻋﯿﺪﯾﺎﻣﻮ ﺑﺮﯾﺰﻡ ﺗﻮ ﺍﻭﻥ ﻗﻠﮏ
ﺩﻟﻢ ﻣﯿﺨﻮﺍﺩ ﺑﺎﺯﻡ ﺭﻭ ﺩﯾﻮﺍﺭ ﻧﻘﺎﺷﯽ ﮐﻨﻢ ...
ﺩﻟﻢ ﻣﯿﺨﻮﺍﺩ ﻭﻗﺘﯽ ﮔﺮﯾﻪ ﻣﯿﮑﻨﻢ ﻣــﺎﺩﺭﻡ ﺍﺷﮑﻤﻮ
ﭘﺎﮎ
ﮐﻨﻪ ﻧﻪ ﭘﯿﺮﻫﻦ ﺗﻨﻢ!
ﺩﻟﻢ ﻣﯿﺨﻮﺍﺩ ﺷﺒﺎ ﺗﻮﺧﻮﺍﺏ ﻏﻠﺖ ﺑﺰﻧﻢ ﺟﺎﯼ ﺍﯾﻨﮑﻪ
ﺣﺮﻑ
ﺑﺰﻧﻢ !
100 ﺗﻮﻣﻦ ﺗﻮ ﺟﯿﺒﻢ ﺑﺎﺷﻪ ﺍﻣﺎ ﺩﻟﻢ ﺧــــﻮﺵ
ﺑﺎﺷﻪ !
ﺍﺯ ﺷﺎﺧﻪ ﺩﺭﺧﺘﺎ ﺑﺎﻻ ﺑﺮﻡ
ﻏﺮﻭﺑﺎﯼ ﺑﻌﻀﻲ ﺭﻭﺯﺍ ﻓﻘﻂ ﻣﻨﺘﻈﺮ " ﺁﻧﺸﺮﻟﻲ "
ﺑﺎﺷﻢ !
ﻭﻟﻢ ﮐﻨﯽ ﺗﺎ ﺻﺐ ﺗﻮ ﺷﻬﺮﺑﺎﺯﯼ ﺑﻤﻮﻧﻢ !
ﻣﺎﺩﺭ بزرگم ﮐﻪ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﯿﺨﻮﻧه ﺑﺮﻡ ﺟﻠﻮﺵ ﺍﻧــــــﻘﺪ ﺍﺩﺍ
ﺩﺭﺑﯿﺎﺭﻡ ﺗﺎ ﺑﺨﻨﺪﻩ
ﻧﻤﺎﺯﺷﻮ ﺑﺸﮑﻨﻪ ﻭ ﺑﻌﺪﺵ ﻓـــــﺮﺍﺭ ﮐﻨﻢ ...
.
.
.
ﺑﺰﺭﮔﺘﺮﯾﻦ ﺍﺷﺘﺒﺎﻫﻢ ﺍﯾﻦ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺁﺭﺯﻭ ﮐﺮﺩﻡ ﺑﺰﺭﮒ
ﺷﻢ !
ﺩﻧﯿﺎﯼ ﺁﺩﻡ ﺑﺰﺭﮔﺎ ﺧﯿـــــــﻠﯽ ﺳﺮﺩه
.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
بهلول...
سه شنبه 2 / 6 / 1393 ساعت 2 PM | بازدید : 1238 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

 فردی چند گردو به بهلول داد و گفت:بشکن وبخور و برای من دعا کن…

بهلول گردوها را شکست و خورد امّا دعا نکرد…
آن مرد گفت:گردوها را میخوری،نوش جان!ولی من صدای دعای تو را نشنیدم!!
بهلول گفت:مطمئن باش اگر در راه خدا داده ای،خدا خودش صدای شکستن گردوها را شنیده است.
"تو بندگی چو گدایان به شرط مزد مکن…
که خواجه خود روش بنده پروری داند…"
.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موسیقی
پنج شنبه 1 / 6 / 1393 ساعت 5 AM | بازدید : 1543 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

 موسیقی به عنوان برترین هنر از میان هنرهای هفتگانه، زاییده تمام عوامل سازنده اجتماع و فرهنگ است. به عوامل متعددی در یک دوره، که باعث ساخته شدن اصولی یکسان و یکنواخت می گردد به نحوی که بتوان آن را در قالبی مشخص ارائه نمود، سبک موسیقی گفته می شود. شناسایی سبک موسیقی نیز بر همین اساس بوده و رابطه تنگاتنگی با سبک های هنری دوره های تاریخی دارد. سبک موسیقی، زاییده هنر و فرهنگ و تاریخ، در زمانی مشخص است، با این تفاوت که این عضو برتر خانواده هنر، هیچگاه درگیر مکان نگردیده و زیبایی خود را در هیچ زمان و مکانی از دست نمی دهد و هیچ گاه به دست فراموشی سپرده نمی شود. از این رو سبک موسیقی تنها شناسنامه ای از حضور فرهنگها و نگرشهای متفاوت بر هنر موسیقی هستند و می توان به وضوح رد پای تاریخ فرهنگ ها را در سبک های موسیقی یافت. در ادامه مطلب برخی از ..انواع سبک های موسیقی را بررسی می نماییم

...ادامه مطلب


ادامه مطلب ...

.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0