عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



طاسهل از روستاهای توابع شهر الیگودرزاستان لرستان میباشدکه اهالی آن ازایل بزرگ بختیاری طایفه عبدالوند(طونی)میباشند.

 

تبادل لینک اتوماتیک






آمار مطالب

:: کل مطالب : 372
:: کل نظرات : 11

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 10

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 19
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 104
:: بازدید ماه : 2600
:: بازدید سال : 4415
:: بازدید کلی : 131320

RSS

Powered By
loxblog.Com

روستایی در الیگودرز لرستان

تبلیغات

در برابر ریزگردها درخت بکاریم/احداث پارک‌ های جنگلی در خوزستان کم‌ هزینه‌ ترین راه مقابله است

دبیر انجمن دوستداران و پژوهشگران شهرستان دزفول (دزپارس) شامگاه امروز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار «روناش» ، گفت: احداث پارک‌های جنگلی در خوزستان کم‌هزینه‌ترین راه مقابله با ریزگردها است […]

دبیر انجمن دوستداران و پژوهشگران شهرستان دزفول (دزپارس) گفت: احداث پارک‌های جنگلی در خوزستان کم‌هزینه‌ترین راه مقابله با ریزگردها است.

“محمد آذرکیش” شامگاه امروز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار «روناش» ، اظهارکرد: چند سالی است که ریزگردها در طول سال گاه و بی‌گاه مهمان ناخوانده استان خوزستان می‌شوند و بی‌هیچ اقدام موثری از سوی مسئولان ذیربط، با برجای گذاردن ناراحتی و مشکلات فراوانی در منطقه از این منطقه عبور می‌کنند.

وی با بیان این که برنامه‌ها و وعده‌های زیادی در خصوص پیگیری حل این مشکل تاکنون مطرح شده اما هیچ‌گاه اقدام موثری انجام نشده است، تصریح کرد: شاید به باور بسیاری، ریزگردها مساله‌ای نباشد که بتوان به سادگی با آن برخورد کرد اما می‌توان برای جلوگیری و پیشگیری از گسترش و کاهش آثار آن بر زندگی مردم استان خوزستان راهکارهایی علمی و عملی اندیشید.

آذرکیش توضیح داد: بررسی‌های مختلف کارشناسان محیط زیستی نشان می‌دهد که افزایش پوشش گیاهی منطقه به ویژه احداث پارک‌های جنگلی در اطراف شهرها بهترین، کم هزینه‌ترین و عملی‌ترین راهکار مقابله با ‌ریزگردها است و تا حدود زیادی در کاهش آثار و شدت آن‌ها بر محیط زیست و سلامت شهروندان خوزستانی می‌تواند موثر باشد.

وی ادامه داد: استان خوزستان، به ویژه شهرستان دزفول در شمال استان، ظرفیت بالایی جهت احداث پارک‌های جنگلی دارد تا بتواند در مهار این ریزگردها سهم قابل توجهی ایفا کند. از این رو، در راستای عملی نمودن مصوبات دولت‌های دهم و یازدهم در مهار ریزگردها و حمایت از مردم بی‌دفاع خوزستان در مواجهه با آن، احداث پارک‌های جنگلی را در دستور کار خود قرار دهد.

دبیر انجمن دوستداران و پژوهشگران شهرستان دزفول تاکید کرد: اجرای پارک جنگلی در اطراف شهرها حداقل خواسته‌ای است که دولت می‌تواند در حمایت از مردم استان خوزستان اجرایی نماید. این امر فواید زیادی می‌تواند در ارتقای شاخص‌های زندگی در استان خوزستان داشته باشد و ضمن بهبود کیفیت محیط زیست در درازمدت به توسعه پایدار استان خوزستان کمک شایانی نماید.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن در کنار مهار ریزگردها و تاثیرات مثبت آب و هوایی که احداث پارک‌های جنگلی و ارتقای سرانه‌های فضای سبز در شهرها دارد با برنامه‌ریزی و مکان‌یابی چند منظوره، می‌تواند در سایر ایام سال، محیطی برای رونق صنعت گردشگری استان باشد تا بخشی از ضررهای ناشی از حضور ریزگردها در استان را نیز جبران کند.

آذرکیش ادامه داد: در سال‌های اخیر شهرستان دزفول، در این زمینه تلاش‌های فراوانی داشته، اما به ثمر رسیدن آن‌ها، نیازمند حمایت‌های بیشتری است. اختصاص زمین‌هایی در اطراف شهر دزفول و سایر شهرهای استان خوزستان به احداث پارک‌های جنگلی، اکوسیستم طبیعی منطقه را بهبود بخشیده و با اختصاص بودجه‌ای اندک، آثار درازمدتی را در پایداری استان زرخیر خوزستان داشته باشد. با حمایت و برنامه‌ریزی صحیح‏‎، شهرستان دزفول می‌تواند در این زمینه نقش فعالی ایفا کند و به تبع آن، سایر شهرهای استان خوزستان نیز اقداماتی از این دست را در برنامه کاری خود قرار دهند.

دبیر انجمن دوستداران و پژوهشگران شهرستان دزفول توضیح داد: در حال حاضر چند محل برای احداث پارک‌های جنگلی در اطراف شهر دزفول توسط کارشناسان مشخص شده که اختصاص بودجه‌ای اندک برای آغاز احداث پارک‌های جنگلی به ویژه در ایام نزدیک به روز درختکاری، اقدامی موثر و عملی در این راستا است.

وی بیان کرد: شروع به کار در این خصوص نوید توجه دولت به ارتقای سلامت و کیفیت زندگی مردم استان خوزستان خواهد بود. زیرا با وجود اختصاص بودجه‌هایی در این خصوص توسط دولت‌ها در سال‌های گذشته، مردم خوزستان به طور ملموسی آثار آن را مشاهده ننموده‌اند، در صورتی که احداث پارک‌های جنگلی در سطح استان، گامی ملموس و ماندگار برای بهبود وضعیت زیست محیطی خوزستان خواهد بود.

————————

دسته بندی : گرد و خاک خوزستان

(Visited 56 time, 56 visit today)

نظر دهيد

.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
عامل جنایت حادثه گلپایگان اعدام شد
پنج شنبه 9 / 11 / 1393 ساعت 3 AM | بازدید : 1919 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

 

دقایقی پیش عامل جنایت حادثه گلپایگان به دار مجازات آویخته شد.
عامل جنایت حادثه گلپایگان اعدام شد

به گزارش افکارنیوز، دقایقی پیش با قرائت حکم دادسرا عمومی و انقلاب اسلامی استان اصفهان سید منصور میرلوحی فرزند سید عباس متولد سال ۱۳۵۰ به جرم محاربه و فساد فی‌الارض به دار مجازات آویخته شد.

حکم اعدام آخرین قاتل بازمانده از حادثه خونین گلپایگان به شرح زیر است:

محضر ملت شهیدپرور شهرستان گلپایگان و خانواده‌های شهدای نظم و امنیت اجتماعی حسب کیفرخواست شماره ۹۳۱۳۱۹ دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی اصفهان، آقای سید منصور میرلوحی فرزند سید عباس محکوم‌ علیه حاضر متولد سال ۱۳۵۰ اهل فلاورجان و ساکن اصفهان دارای سوابق متعدد کیفری به اتهام محاربه و فساد فی‌الارض و از طریق مشارکت در ایجاد ناامنی گسترده در شهروندان،‌ ایجاد درگیری مسلحانه و جنایات گسترده علیه تمامیت جسمانی افراد موجب اختلال در نظم و امنیت در تاریخ ۶/۱۰/۹۳ در شهرستان گلپایگان شد.

 

.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب ...
شغل این افراد خوردن و خوابیدن است!
پنج شنبه 9 / 11 / 1393 ساعت 2 AM | بازدید : 2277 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

بچه پولدارها همان هايي هستند که اغلب شغلشان، خوردن، خوابيدن و است و اگر هم فعالیتی می کنند یا عرقی می ریزند در باشگاه های بدن سازی است، شغلي که به لطف ثروت پدرانشان از امنیت بالایی هم برخوردار است و می توان حالا حالاها روی آن حساب کرد.
شغل این افراد خوردن و خوابیدن است!
گروه اقتصادی - ساعت حدود ۷.۳۰ شب را نشان می دهد و کارواش خیابان باقرخان پر است از ماشین های مدل بالا.میانگین سن صاحبان این ماشین ها کمتر از ۳۰ سال به نظر می رسد حتی در میان آنها نوجوان هم دیده می شود. "هزینه شستن یک اتوموبیل "بنز" یا "بی ام دبلیو" در این کارواش به ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان هم می رسد، هرچند مشتریان این کارواش می گویند اینجا ارزان تر از کارواش های دیگر است! " این موضوع را یکی از کارکنان کارواش هم تایید می کند و ادامه می دهد: مشتری های ثابت ما اکثرا جوان هستند و هفته ای یکبار برای شست و شوی اتومبیل هایشان به اینجا می آیند.

.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب ...
بهترین خودروهای ضد گلوله +تصاویر
پنج شنبه 9 / 11 / 1393 ساعت 2 AM | بازدید : 2144 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

خودروهای ضدگلوله در میان قشری خاص از مردم به قدری پرطرفدار است که نه تنها مشهورترین برندهای آلمانی نظیر مرسدس‌بنز، بلکه کارگاه‌های کوچک خودروسازی، به ساخت هیولاهای عظیم‌الجثه ضدگلوله می‌پردازند.

مرسدس‌بنز Sکلاس Guard
bmw5x

.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب ...
چوقا نماد بختیاری ها
جمعه 1 / 11 / 1393 ساعت 7 AM | بازدید : 2995 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

چوقا در واقع این لباس ،کت دراز و بی آستینی است که در استان های لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد ،گیلان و برخی از نقاط پشتکوه در استان اصفهان به صورت عبا روی لباس های دیگر خود می پوشند.

 چوقا یا چقا یا چوغا ، بالاپوش مردان روستایی و عشایر بختیاری در غرب ایران است که به عبای دهقانی و عشایری نیز معروف می باشد، این پوشش در بین مردم شهرنشین این قوم نیز در مراسم گوناگون رواج دارد.لباس،بختیاری،لر،چوقا،شلواردویت،لباس،آداب،پوشش،مردان،رسوم،بختیار،چقا،چوغا

تولید کنندگان این نوع پارچه را اکثرا زنان بختیاری تشکیل می دهند که با پشم  و استفاده از دستگاه های بسیار ساده بافندگی که بصورت دارِ خوابیده است و دارای عرض حداکثر 70 سانتیمتر می باشد، چوقا را تولید می نمایند

.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0