عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



طاسهل از روستاهای توابع شهر الیگودرزاستان لرستان میباشدکه اهالی آن ازایل بزرگ بختیاری طایفه عبدالوند(طونی)میباشند.

 

تبادل لینک اتوماتیک






آمار مطالب

:: کل مطالب : 372
:: کل نظرات : 11

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 10

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 89
:: باردید دیروز : 151
:: بازدید هفته : 1683
:: بازدید ماه : 3234
:: بازدید سال : 7671
:: بازدید کلی : 134576

RSS

Powered By
loxblog.Com

روستایی در الیگودرز لرستان

تبلیغات
سیمان استخوانی جهت ترمیم دندان
جمعه 2 / 7 / 1393 ساعت 8 AM | بازدید : 1418 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

با تلاش محققان کشورمان کیفیت سیمان استخوانی برای ترمیم دندان افزایش یافت

محققان دانشگاه شیراز با همکاری پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در طرحی تحقیقاتی موفق به ساخت نانو پودر سیمانی مورد استفاده در ترمیم استخوان و به ویژه ترمیم دندان شدند. جعفر اورنگی کارشناس ارشد مهندسی مواد از دانشگاه شیراز و محقق طرح در این باره اظهار کرد: سیمان کلسیم سیلیکاتی WMTA یکی از با کیفیت‌ترین مواد مورد استفاده جهت پر کردن انتهای ریشه دندان است. هدف این طرح ارتقای کیفیت این سیمان و همچنین بررسی توان تولید آن در داخل کشور و خودکفایی در این صنعت بوده است. اورنگی افزود: یکی از عمده ترین عیوب وارد به سیمان کلسیم سیلیکاتی، زمان گیرش زیاد آن است. علیرغم تلاش‌ها و تحقیقات بسیار، تا کنون این زمان کاهش پیدا نکرده و یا در صورت بهبود، خواص فیزیکی یا زیست سازگاری این سیمان تحت تأثیر قرار گرفته است.

در این طرح یکی از اجزای تشکیل دهنده‌ی این سیمان که نقش اساسی و غیر قابل انکاری در گیرش اولیه‌ی سیمان ایفا می‌کند به عنوان متغیر انتخاب شد تا تأثیر مواد افزوده شده به کم‎ترین مقدار خود برسد. وی تصریح کرد: نتایج این پژوهش نشان داده است که کاهش اندازه ذرات و اضافه کردن پودر نانو ذرات تری‌کلسیم آلومینات به مواد اولیه، باعث بهبود خواص رشد استخوانی می‌شود. اورنگی در ادامه افزود: هم اکنون نوع امریکایی و برزیلی این سیمان در بازار موجود است. اما نوع امریکایی به دلیل قیمت بسیار بالا کمتر مورد استفاده است و نوع برزیلی نیز از کیفیت مناسب برخوردار نیست. این در حالی است که نمونه‌ی ساخته شده در این طرح، علاوه بر کیفیت مناسب، از نظر قیمتی کاملاً قابل رقابت با نمونه‌های خارجی بوده و توان تجاری شدن به عنوان یک محصول با فناوری پیشرفته را داراست. شایان ذکر است با تجاری شدن این محصول علاوه بر صرفه‌جویی ارزی، کارآفرینی نیز صورت خواهد گرفت.

کارشناس ارشد مهندسی مواد از دانشگاه شیراز تصریح کرد: سیمان به دست آمده استفاده‌ی گسترده‌ای در دندان پزشکی دارد. از دیگر قابلیت‌های این ماده می‌توان به کاهش زمان گیرش سیمان در صنایع بزرگ اشاره کرد؛ هر چند این رفتار سیمان نیاز به انجام آزمایش‌های بیشتری دارد. وی گفت: به طور کلی نانو پودر اصلاح شده‌ی کلسیم سیلیکاتی اثر مثبتی بر روند درمان استخوان دارد. با این حال، اضافه کردن نانو ذرات تری‌کلسیم آلومینات به سیمان کلسیم سیلیکاتی نیز سبب بهبود بازسازی استخوان می‌شود. محقق طرح تصریح کرد: نانو کردن پودرهای مورد نظر به علت افزایش سطح مؤثر، باعث افزایش میزان رهایی یون کلسیم از سیمان کلسیم سیلیکات می‌شود. این امر باعث افزایش غلظت یون کلسیم در منطقه کاشت سیمان و در نتیجه استخوان‌سازی بهتر می‌شود.

موارد ذکر شده می‌تواند از جمله علل بهبود سریع‌تر نقص استخوانی در گروه نانو کلسیم سیلیکات مخلوط شده با حضور تنها ۲ درصد نانو ذرات تری‌کلسیم آلومینات باشد. اورنگی در مورد روند انجام این طرح اظهار کرد: در روند تهیه‌ی این نانو پودر، پس از مطالعه و بررسی هیدراسیون سیمان مورد نظر، متغیر تری کلسیم آلومینات، به عنوان یکی از اجزایی که نقش مهمی در واکنش گیرش اولیه سیمان دارد، انتخاب شد. سپس این ماده با درصد‌های وزنی متفاوت و در اندازه‌ی میکرو و نانو به سیمان اولیه اضافه شد. وی افزود: بررسی پاسخ استخوانی پودر مورد نظر با کاشت آن در فک خرگوش انجام گرفت. برای این منظور ۴۰ سر خرگوش با تزریق عضلانی کتامین و زایلازین بیهوش شده و نقصی بر روی نیم فکشان ایجاد شد. حیوانات به صورت تصادفی به چهار گروه، بر اساس نوع ماده پر کننده‌ی نقص تقسیم شدند. یک گروه نیز به عنوان گروه شاهد و یا کنترل مورد استفاده قرار گرفت.

بعد از گذشت دوره درمانی ۲۰ و ۴۰ روز، حیوانات کشته شده و پس از بیرون آوردن نیم فک، آزمون‌های تراکم استخوان بر روی آن‌ها انجام شد. محقق طرح خاطرنشان کرد: در تمام نمونه‌های ۴۰ روزه، یک پل کامل استخوان بر روی مواد کاشته شده وجود داشته که نشان دهنده‌ی رشد استخوانی در اطراف مواد آزمایش شده بوده است. اورنگی گفت: تحلیل آماری نتایج آزمون تراکم استخوان در هر دو فاصله‌ی زمانی، تفاوت معنی داری بین دو گروه نشان می‌دهد. این اختلاف نشان می‌دهد که گروه متشکل از ترکیب نانو پودر کلسیم سیلیکاتی و نانو ذرات تری کلسیم آلومینات تأثیر بیشتری روی ترمیم استخوانی داشته است. نتایج این تحقیقات حاصل همکاری جعفر اورنگی، دکتر کمال جانقربان (عضو هیأت علمی دانشگاه شیراز) و دکتر نادر تنیده (عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز) و همفکری و مشاوره دکتر محمد علی صغیری است که در Journal of Endodontics منتشر شده است

.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دودانگه زادبوم بختیاری های ابهرزنجان
جمعه 2 / 7 / 1393 ساعت 7 AM | بازدید : 1233 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

نمایی از دودانگه، زادبوم بختیاری های ابهر زنجان
 
نمایی از دودانگه، زادبوم بختیاری های ابهر زنجان
 
ایبنانیوز / سرویس اجتماعی / محمد حسنخانی از ابهر زنجان

هر کسی کو دور ماند از اصل خویش
باز جوید روزگار وصل خویش (مولوی)

عصر امروز را عصر ارتباطات نامیده اند، انواع وسایل ارتباطی از ماهواره و اینترنت گرفته تا قطار و هواپیما جای جای کره زمین را به هم وصل کرده اند، اکنون دیگر فاصله جغرافیایی مانع و بهانه ای برای از هم دور بودن نیست. ارتباط بختیاریهای ساکن ابهر با بختیاریهای خوزستان یکی از مواردی است که به لطف عصر ارتباطات میسر گشت.

آنچه که برای بنده و البته فکر میکنم برای اکثر ساکنین منطقه اهمیت دارد، رازگشایی از نحوه این جدایی و پی بردن به چرایی و علتهایی است که باعث این مهاجرت شده است. در ایام قدیم به خاطر کشمکشهایی که در درون اقوام و یا بین اقوام مختلف با همدیگر و یا بین هر یک از آنها با حکومت مرکزی بوده موضوع مهاجرت خودخواسته یا اجباری امری رایج بوده است. پراکنده بودن اقوام بختیاری از افغانستان تا عراق و یا حضور کردها در غرب و شرق ایران و پراکندگی ترکها در اکثر مناطق ایران گویای این امر است. امیدوارم این ارتباطات به شناسایی دقیق علت یا علل حضور بختیاریها در منطقه ابهر کمک نماید. 


عکس: نمایی از باغات روستای خلیفه حصار

زبان یکی از کلیدهای اساسی است که در این میان میتواند ابزاری بسیار کارآمد باشد. خوشبختانه زبان محاوره در پنج روستای اطراف ابهر که با هم هم¬مرز بوده و در یک منطقه قرار گرفته اند به زبان بختیاری است. روستاهای خلیفه حصار و میلان (که بنده متولد این روستا هستم)، روستای ارکین، روستای درسجین، روستای شیورین و روستای آقجه کند از جمله روستاهایی هستند که ضمن این که تبار اکثر ساکنین آنها بختیاری است اکنون به زبان بختیاری نیز تکلم میکنند. 

اما روستاهای بختیاری نشین قبلا منحصر به این روستاها نبوده، در ایام قدیم روستاهای بیشتری در در این منطقه محل سکونت بختیاری ها بوده و به زبان بختیاری نیز تکلم میکردند، از جمله روستاهای ساج و شاکین از توابع ضیاآباد که متاسفانه در دهه های اخیر تکلم به زبان بختیاری در این دو روستا رخت بربسته و اکنون اهالی به زبان ترکی تکلم میکنند، فقط پیرمردان و پیرزنان این روستاها تنها یادگاران دوران رونق زبان بختیاری هستند که گاهی به یاد ایام قدیم به این زبان تکلم می کنند
 

.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تجلیل رضایی ازسرداراسعددررونمایی کتاب فتح تهران
جمعه 2 / 7 / 1393 ساعت 7 AM | بازدید : 1051 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

 

تجلیل رضایی از سردار اسعد در رونمایی کتاب فتح تهران
 
تجلیل رضایی از سردار اسعد در رونمایی کتاب فتح تهران
 

برنامه روایت فتح تهران به مناسبت سالگرد مشروطیت و مراسم رونمایی از کتاب فتح تهران نوشته ی دکتر اردشیر صالحپور با حضور دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد. این برنامه از سوی مسئولان کاخ موزه نیاوران با همکاری و حمایت موسسه ایکوم، سازمان میراث فرهنگی و کتابخانه ملی برگزار شده است.

به گزارش آژانس خبری بختیاری(ایبنانیوز) به نقل از خبرگزاری میراث فرهنگی  رضایی در این برنامه با بیان اهمیت و نقش مشروطه در تاریخ ایران گفت:« وقتی مشروطه تبدیل به یک حرکت بزرگ ملی سراسری شد، خیلی زود مورد هجوم قرار گرفت. محمدعلی شاه به محض پادشاهی مجلس را به توپ بست. این اتفاق باعث شد که یاس و نا امیدی ملت را فرا گرفت. فکر کنید بعد از بهار آزادی، استبداد صغیری به وجود آمد. خیلی از مردم امیدهاشان زنده شده بود و تصورات خوبی از آینده پیدا کرده بودند اما استبداد صغیر حالت یاس را به آن‌ها داد.»

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یکی از علت‌های به وجود آمدن مشروطه را شکست‌های ایران در جنگ با روسیه عنوان کرد و گفت:« بعد از شکست‌های متعدد این سوال‌ها برای مردم به وجود آمد: چرا نمی‌توانیم سرزمین خودمان را نگه داریم؟ کو سمرقند ؟ کو بخارا؟ کو قفقاز؟ شوک جدی به جامعه ایران وارد شد و پس از آن بود که یک بیداری حاصل شد. القابی که در دربار قاجار به وجود آمد همه رنگ باخت.»

او نقبی به گذشته زد:« بعد از این شوک بود که عباس میرزا تلاش کرد تا ارتش ایران را بر اساس ابزار مدرن و جدید مجهز کند. امیرکبیر فکر دیگری کرد. او مشکل ما را نظم و آموزش می‌دانست بنابراین دارالفنون را تاسیس کرد. فن آوری، نظم و قانون اساسی سه رکنی بود که در ایران به عنوان مشکلات اساسی شناخته شد. ای کاش همان صد سال پیش به نتیجه دست می‌یافتیم، نه این که امروز بعد از صد سال به این نتیجه برسیم که ما فن آوری و قانون اساسی و نظم و تربیت می‌خواهیم.»

رضایی افزود که در آن زمان یک پیروزی بزرگی به دست آمد. بمباران محمدعلی فضای نا امیدی بزرگی را به وجود آورد. مردم آذربایجان یک مقاومت بی نظیری انجام دادند. اگر محمد علی شاه تبریز را می گرفت، بختیاری ها و گیلانی ها به این نتیجه نمی‌رسیدند اما این مقاومت به سادگی تمام نشد. چقدر کودکان در تبریز از گرسنگی مردند. چقدر خانواده‌ها بی خانمان شدند اما ستارخان قهرمان و باقرخان سردار ملی مردم را حفظ می کردند تا مقاومت ادامه پیدا کند.»

او همچنین گفت که اگر امروز در غزه ۷ سال محاصره صورت گرفته، این از شعله‌های مقاومت تبریز در صد سال پیش است. امروز مردم غزه دارند مقاومت می کنند این برای این است که ۱۱ ماه در زمان مشروطه مردم مقاومت کردند حتی از گرسنگی علف می‌خوردند. در همین هنگام بود که سردار اسعد از خارج آمد و با علمای اصفهان میثاق کرد. بعضی ها که می‌گویند که سردار اسعد با روحانیت خوب نبوده اشتباه می‌کنند.

رضایی با بیان اینکه پیام مشروطه وحدت است، توضیح داد:« نکته مهمی که می‌خواهم عرض کنم این است که اقوام ایرانی با لهجه‌های مختلف با فرهنگ‌های مختلف از دو نقطه شمال و مرکز یک شب با هم می نشینند و قرار می‌گذارند این اوج وحدت است. فتح تهران بدون وحدت و برادری امکان پذیر نبود. یکی از مهمترین میراث فرهنگی ما تاریخ است. ایران جلوتر از ژاپنی‌ها مسیر حرکت را آغاز کرد. حال باید این سوال را پرسید ما که زودتر از ژاپن قانون خواه بودیم چرا عقب افتادیم و آن‌ها پیش رفتند.»

او تاکید کرد که ما اگر یک بار دیگر به این تابلوی مشروطه برگردیم ، متوجه وحدت می‌شویم که در برابر حوادث منطقه مهم است. هدف نهایی شرایط منطقه این است که ناامنی را به درون مرزهای ایران بکشاند. پیام مشروطه وحدت و برابری است که فراتر از قانون است. اگر قانون باشد آزادی باشد وحدت و برابری نباشد، آزادی و قانون هم کارآمدی نخواهد داشت. به امید روزی که ما میراث دار خوبی برای سوابق ملت ایران باشیم

 

.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
جشنواره شعرلری دراردل
جمعه 2 / 7 / 1393 ساعت 7 AM | بازدید : 1099 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

جشنواره شعر لری تمدار بیت در اردل برگزار خواهد شد
جشنواره شعر لری تمدار بیت در اردل برگزار خواهد شد
 

هشتمین جشنواره منطقه ای شعر تمدار بیت با تلاش انجمن های ادبی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اردل  و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال بختیاری در راستای سیاست های راهبردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص اهتمام به ویژگی های فرهنگ بومی، محلی و اقوام به منظور پاسداشت و حفظ و ارتقای ادبیات بومی و نیز ارج نهادن به شاعران پیشکسوت و شناسایی چهره های جوان این عرصه برگزار می شود.

به گزارش آژانس خبری بختیاری(ایبنا نیوز) به نقل از پایگاه اینترنتی جشنواره منطقه ای تمدار بیت گستره ی این جشنواره در استانهای چهارمحال بختیاری،خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، بوشهر ،اصفهان، فارس و ایلام می باشد.

گفتنی است آثار شاعران شرکت کننده در دو گروه سنی زیر ۳۰سال و بالای ۳۰سال داوری و جمعا دوازده نفر حائز رتبه خواهند شد.

هشتمین جشنواره منطقه ای شعر تمدار بیت در روز چهارشنبه 22 مرداد ماه 1393 خورشیدی از ساعت 10 صبح الی 17 و در استان چهارمحال بختیاری، شهر اردل، خیابان علامه طباطبایی، مجتمع فرهنگی و هنری مهرگان برگزار خواهد شد.

.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تیم هسته ای درنیویورک
جمعه 2 / 7 / 1393 ساعت 7 AM | بازدید : 1113 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

آرزوی موفقیت بیشترودستاوردهای باارزش ترازرییس جمهورمحترم دکترروحانی

وتیم مذاکره کنندگان کشورمان به سرپرستی دکتر ظریف راخواهانیم.

امیداست که بتوانیدهرچه شایسته ترمنافع ملی کشورمان راارتقابخشید.

والحق که شماتوانمندهستیدودعای مابدرقه راهتان

 

 

 

.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تجلیل محسن رضایی ازسرداراسعد بختیاری
جمعه 2 / 7 / 1393 ساعت 7 AM | بازدید : 1153 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

تجلیل محسن رضایی از سردار اسعد بختیاری در اردل

 
تجلیل محسن رضایی از سردار اسعد بختیاری در اردل
 



دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: ایل من و قوم من افتخار این مدال را دارند که قهرمان مظلوم سرزمین ایران هستند. 

به گزارش آژانس خبری بختیاری(ایبنانیوز) محسن رضایی در آیین رونمایی از تندیس سردار شهید علیمردان خان بختیاری افزود: این قوم در اوج سرداری و قهرمانی مظلوم و گمنام هستند. 

وی تاکید کرد: لازم به یک تحرک در ایلمان بود تا سابقه خود را مرور کنیم و مسئله ای که در صدا و سیما به وجود آمد باعث شد که احساس کنیم دیگر مظلومیت و گمنامی کافی است. ایشان تصریح کرد: نویسندگان و شاعران با گفتن واقعیات سابقه پر افتخار قوم بختیاری را مکتوب کنند. 

وی با بیان این که ما در زمان همه شاهان قاجار و پهلوی مبارز داشتیم اما در تاریخ ثبت نیست، ادامه داد: حسینقلی خان در زمان طوایف هفت لنگ و چهارلنگ را متحد کرد و این باعث هراس ناصرالدین شاه شد و ظل السلطان پسر ناصرالدین شاه با خوراندن سم حسینقلی خان را به شهادت رساند. 

رضایی اظهار داشت: سردار اسعد بختیاری فرزند حسینقلی خان که انسان بزرگی بود و جز نادر سرداران ایرانی است که بسیار با سواد و به چند زبان زنده دنیا در صد سال قبل مسلط بود و چندین کتاب نوشته و ترجمه کرده و فردی استراتژیک بود. 

ایشان با بیان این که در مورد سردار اسعد تبلیغات اشتباه کرده اند، تاکید کرد: سردار اسعد کسی است که فاتح تهران است و او علمای اصفهان و طوایف بختیاری را جمع کرد و بعد از فتح اصفهان رهبری لشکریان بختیاری را به سمت تهران شخصا بر عهده می گیرد. 

رضایی بیان داشت: سردار اسعد با سردار تنکابنی به قزاق ها حمله کرد و آن ها را شکست داد و تهران را فتح کرد، وی با بیان اینکه سردار بی بی مریم لشکر تشکیل داد و با روس و انگلیس جنگید، تصریح کرد: در این بین سردار مریم بختیاری زودتر از سرداران بختیاری خود را به بهارستان می رساند و زودتر از سرداران به قزاق ها شلیک می کند. 


(آیین رونمایی از تندیس سردار شهید علیمردان خان بختیاری در اردل)

رضایی با ذکر این موضوع که در جای جای تاریخ کم اقوامی را پیدا می کنید که در هر مقطعی یک سردار داشته باشد، ادامه داد: قوم بختیاری در هر مقطعی یک سردار قهرمان تقدیم وطن کرده ولی اسمش جایی نیست.
وی افزود: این قوم مردان بزرگی چون سردار شهید علیمردان خان بختیاری را در زمان رضاشاه دارد که مقابل ظلم ایستادگی کرد. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: قوم من قهرمان مظلوم ایران است که باید تاریخ آن را زنده کرد ولی باید مراقبت کرد که آدم های احساساتی مسیر را به انحراف نکشانند چرا که ما به دنبال قوم گرایی نیستیم ما ایران را از خودمان می دانیم ما ستون سرزمین ایران بودیم و هستیم. 
وی در ادامه سخنان خود افزود: ما هیچ وقت به دنبال قوم گرایی نمی رویم اما می خواهیم هویت، تاریخ و سرزمین خود را بشناسیم. 

ایشان بر این موضوع تاکید داشتند که خانه مشروطیت باید درست شود و همه سوایق و اسناد و مدارک در آن گذاشته شود و همه از داخل و خارج ایران خانه را ببینند و با مشروطه آشنا شوند. 

رضایی اظهار داشت: کنگره سردار مریم در شهرکرد برگزار شود و نویسندگان و شاعران کتاب ها و سروده ها بنویسند تا بتوانیم با سابقه تاریخی خودمان پیوند برقرار کنیم و با میراث و هویت خود آشتی کنیم.
وی گفت: البته راه درازی در پیش داریم چون عده ای تخریب کرده اند مثلا طوری از سردار اسعد صحبت کردند که کسی جرات نمی کند از سردار حرف بزند در صورتی که قضیه عکس است و این طور نیست که گفته شده و سردار اسعد اول با روحانیون اصفهان مشورت می کند. 

رضایی تاکید کرد: مارکسیست ها مخالف مطرح کردن و نوشتن تاریخ بختیاری هستند و روشنفکران مارکسیست گفتند که خدمات خوانین بختیاری را مطرح نکنید و حتی اگر مردان بزرگی باشند نباید مطرح شوند.وی ادامه داد: کار پایه ای و اصولی باید در ابعاد اقتصادی، فرهنگی، تاریخی و اجتماعی انجام شود. 

رضایی گفت: جمعی از سران بختیاری را در تهران از تمام جناح ها تشکیل دادیم تا دینی که مردم بر عهده ما دارند را بر طرف کنیم و بتوانیم مسئله پیشرفت اقتصادی استان چهارمحال بختیاری را بر طرف کنیم. وی افزود: آقایان یوسف پور، قنبری، تمدن، فروزنده، حسینی، حیدری و همه را ار تمام جناح ها جمع کردیم تا به استان رسیدگی شود و هویت و فرهنگ ایل پرافتخار بختیاری زنده شود. 

رضایی گفت: برای اینکه با کمک همه اقشار استانی آسمانی در سرزمین ایران ایجاد شود باید همه "گوگری" کنیم و گوگری احیا شود تا آبادنی و اشتغال و پیشرفت و توسعه احیا گردد. 



(تندیس سردار شهید علیمردان خان بختیاری در اردل)

به گزارش ایبنانیوز استاندار چهارمحال بختیاری نیز گفت: چهارمحال بختیاری سرزمین دلاور مردان مشروطیت، لشکر قمر بنی هاشم (ع)، ادبا و شعرایی چون پژمان بختیاری، داراب افسر، عمان سامانی و غیره است. 

قاسم سلیمانی دشتکی افزود: قوم بختیاری در طول تاریخ به سمت الهیت و شیعه بودن حرکت کرده است و در جنگ شیرعلیمردان و مشروطیت و تاریخ حرکت به سوی خدا در سرزمین بختیاری مشخص است. وی ادامه داد: ظلم ستیزی علیمردان خان نشات گرفته از اندیشه آزادی خواهی او بود که حرکتی الهی است.
سلیمانی دشتکی بیان داشت: تفرقه های ایلی یکی از نقاط ضعف بختیاری ها در طول تاریخ است که به اتحاد باید تبدیل شود و همچنین نداشتن مورخان باعث شد که تاریخ بختیاری کمرنگ جلوه داده شود. 

وی اظهار داشت: قوم بختیاری در طول تاریخ نقاط قوت زیادی داشته اند و هم اکنون برای پیشرفت استان با نخبگان مختلف در سطح کلان به دور از قومیت گرایی و جناح گرایی نشست های ماهانه داریم تا چهارمحال بختیاری را توسعه یافته ببینیم.

.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
استاد محمود نیک نژادهنرمند الیگودرزی
جمعه 2 / 7 / 1393 ساعت 6 AM | بازدید : 1557 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

چهارشنبه بیست و پنجم مرداد 1391

عشق به هنر پایانی ندارد...

از گذشته های دور هنرمندان بسیاری در الیگودرز رشد و پرورش یافته اند، هنرمندانی که با کوله باری از تجربه اکنون در گوشه و کنار این شهر زندگی می کنند و در عین شهرت گمنام هستند و متاسفانه کمتر مورد توجه قرار می گیرند. یکی از این هنرمندان استاد محمود نیک نژاد است، هنرمند رنجدیده ای که عشق به هنر او را زنده نگه داشته، هنرمندی که شاگردان بیشماری را تربیت کرده و هم اکنون هرکدام از آنها حرفهای بسیاری برای گفتن دارند.

خیابان ولیعصر شمالی- کوچه بانک تجارت مجتمع یلدا ، نشانی استاد را از دوستی پرسیدم ، هرچند دو سال پیش در محل فعلی زندگی استاد مصاحبه ای با او انجام دادم اما باید اعتراف کنم که نشانی وی را از یاد برده بودم، هنگام ورود به منزل این هنرمند تنها چیزی که روح آدمی را نوازش می دهد تابلوهای نقاشی استاد می باشد، پاستل، رنگ روغن، مداد رنگ، سیاه قلم. استاد کلاسها را به روزهای زوج و فرد و صبح و عصر تقسیم کرده که شاگردانش بتوانند از فرصت پیش آمده بهره کافی را ببرند و به بهترین شکل و در کمترین زمان آموختنی ها را فرا گیرند.

 

محمود نیک نژاد در سال 1332 در شهرستان بروجرد دیده به جهان گشود و نقاشی را از کلاس دوم ابتدایی آغاز کرد، در سال 1342 پدرش با مهاجرت به شهرستان الیگودرز اقدام به تاسیس چاپخانه در این شهر نمود .

استاد که تنها فرزند هنرمند خانواده بود در دوران دبیرستان به مدت سه سال متوالی مقام اول استان را در رشته سیاه قلم کسب کرد. وی در سال 1335 ازدواج نمود که حاصل آن 4 فرزند بود محمد در سن 21 سالگی بر اثر سرطان به دیار باقی شتافت ، مهران و مهرداد نیز به همراه مادرشان در حادثه تصادف چهره در نقاب خاک کشیدند و تنها کسی که برایش باقی مانده مهدی است که فارغ التحصیل کارشناسی نقاشی از دانشگاه سوره می باشد. البته سه فرزند دیگر استاد نیز در زمینه نقاشی هنرمندان ارزشمندی بودند. استاد نیک نژاد در سال 1359 به استخدام اداره مالاریا درآمد و پس از سه سال به واحد فرهنگی بنیاد شهید رفت و اقدام به نقاشی تصاویر شهدا می نمود. در سال 1363 وارد اداره فرهنگ و ارشاد شد و از کتابخانه امام محمد باقر(ع) کلاس و آموزش نونهالان و نوجوانان را شروع نمود. وی پس از سه سال به دلیل مشکلاتی که داشت از اداره ارشاد بیرون آمد و اکنون تنها با برگزاری کلاسهای خصوصی در منزلش امورات می گذراند.

 

تاکنون چندین نمایشگاه از آثار این هنرمند در اکثر شهرهای کشور برپا شده و با استقبال کم نظیر علاقه مندان نیز مواجه شده است که در آخرین نمایشگاهی که توسط وی در سال جاری برگزار شد بیش از 30 اثر از شاگردان استاد در نگارخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در معرض دید علاقه مندان قرار گرفت. همچنین مجموعه ارزشمند کهن دیار از دیگر آثار وی می باشد که اخیرا منتشر شده است. چیره دستی و مهارت استاد در آموزش شاگردانش بی نظیر است،شاگردان استاد می گویند: وقتی آموزش های استاد را فرا می گیریم و با کلاسهای دیگر مقایسه می کنیم به مهارت ایشان پی می بریم که در کمترین زمان می توان بسیاری از شیوه ها را فرا گرفت. وقتی از استاد پرسیدم چه درخواستی از مسئولین دارید؟ گفت: از زحمات مسئولین فرهنگی استان و شهرستان تشکر می کنم و امیدوارم به بیمه و اشتغال هنرمندان توجه نموده و به آثار آنها بیشتر بها دهند.

.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
جشن گلریزان آزادی زندانیان غیرعمداستان لرستان(به روایت تصویر)
جمعه 2 / 7 / 1393 ساعت 6 AM | بازدید : 1404 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب ...
نماینده ولی فقیه درلرستان درگذشت
جمعه 2 / 7 / 1393 ساعت 6 AM | بازدید : 1049 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان با صدور پیامی درگذشت آیت‌الله آدینه‌وند را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، در پیام تسلیت حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد آمده است:

ارتحال عالم پارسا، ادیب ماهر، محقق توانا مرحوم حضرت آیت‌الله آدینه‌وند موجب تاثر و تاسف گردید. ایشان در اندک زمانی با تلاش و جدیت فراوان در تحصیل علوم دینی و بهره‌گیری از ذوق هنری به سرعت به مقام استادی حوزه‌های علمیه نائل گردید و با تخصص و تسلط کامل به تدریس ادبیات عرب، علم صرف و نحو، تفسیر، فقه و اصول پرداخت؛ به‌طوری‌که در نظر اهل علم به «آدینه نحوی» شهرت یافت و نیم قرن عمر پربرکت خود را در راه تعلیم و تربیت و پرورش صدها شاگرد و تقویت حوزه های علمیه صرف نمود.

این پیام می‌افزاید: وی علاوه بر زهد و پارسائی و کسب مقام علمی و معنوی و داشتن جایگاه استادی نسبت به بسیاری از شخصیت ها، در انقلاب اسلامی همواره یار و یاور امام(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بوده است.

در این پیام همچنین آمده است: این‌جانب درگذشت این استاد عالی‌قدر را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم(عج) و رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی امام خامنه ای - مدظله العالی -، حوزه های علمیه به خصوص مردم ولایتمدار و حوزه‌های علمیه لرستان، طلاب، شاگردان و بیت مکرم ایشان تسلیت عرض نموده و از خدای متعال علو درجات برای آن مرحوم و صبر جمیل و اجر جزیل برای کلیه بازماندگان مسئلت دارم

.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
راه اندازی مجلات علمی تخصصی دردانشگاه های آزادلرستان
جمعه 2 / 7 / 1393 ساعت 6 AM | بازدید : 1058 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

مدیر پژوهشی ستاد هماهنگی دانشگاه‌های آزاد لرستان گفت: راه‌اندازی مجلات علمی تخصصی در اولویت دانشگاه‌های آزاد لرستان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، قنبری در جمع خبرنگاران بیان کرد: به منظور توسعه نشریات علمی تخصصی در دانشگاه‌های آزاد خرمآباد، بروجرد، الیگودرز و دورود یکی از اولویت‌های تعیین شده برای معاونت پژوهشی، راه‌اندازی این نشریات قرار داده شده است.

وی ادامه داد: معاونتهای پژوهشی دانشگاه را مکلف به اخذ مجوز نشریات علمی تخصصی و تلاش در راستای ارتقای آن‌ها به نشریات علمی پژوهشی کردهایم.

قنبری اظهار کرد: به جد پیگیر اخذ مجوز حداقل دو تا سه نشریه علمی تخصصی معتبر  در برخی از گروه‌ها مانند گروه کشاورزی، علوم انسانی و حقوق در دانشگاه آزاد خرم‌آباد هستیم.

مدیر پژوهشی ستاد هماهنگی دانشگاه‌های آزاد لرستان گفت: مجله مرتع دانشگاه آزاد بروجرد در حال حاضر از جمله نشریات معتبری است که جزو نشریات ISI قرار دارد.

.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
قدرت نه گفتن درجوانان تقویت شود
جمعه 2 / 7 / 1393 ساعت 6 AM | بازدید : 1133 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس گفت: قدرت نه گفتن در بین جوانان تقویت شود.

عباس قائدرحمت در گفتوگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، درباره مبارزه با مواد مخدر، افزود: علاوه بر مبارزه با این امر نیاز است به گونهای کار کنیم که حتی اگر مواد مخدر در جامعه باشد استفاده نشود که البته این مهم زیرساختهای زیادی را میطلبد.

وی با بیان اینکه استعمال مواد مخدر، سیگار و قلیان از روی عدم آگاهی و دانش است، بیان کرد: نیاز است به گونهای فرزندانمان را تربیت کنیم که شخصیت و هویت آنها تحت شعاع گروه همسالان قرار نگیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تأکید بر اینکه به منظور جلوگیری از اعتیاد به مواد مخدر نیاز است مهارت و قدرت نه گفتن را در فرزندانمان تقویت کنیم، تصریح کرد: متأسفانه برخی از نوجوانان و جوانان ما قدرت نه گفتن ندارند و ممکن است در گروه همسالان قرار گیرند که موجه نیستند.

قائدرحمت گفت: باید مهارت نه گفتن را در آموزش و پرورش تقویت کنیم و مضربودن سیگار و مواد دخانی و در مجموع مواد مخدر را به دانشآموزان گوشزد کنیم.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس با اشاره به اینکه برخی مواد از جمله سیگار و قلیان اعتیادآور نیست بلکه عادت است و از نظر روانی وابستگی ایجاد نمیکند؛ البته سیکل معیوبی ایجاد میشود که فرد عادت کرده است، اضافه کرد: استفاده از مواد دخانی و مواد مخدر منشأ مختلفی دارد که باید حل و فصل شود و باید رفتاردرمانی و شناخت درمانی از راههای تخصصی ایجاد شود.

وی با تأکید بر اینکه مواد مخدر، سیگار و قلیان مواد شیمیایی و اسانسهایی در خود دارد که به سلامت فرد آسیب جدی میرساند و روی کروموزومها و ژنتیک تأثیر میگذارد، یادآور شد: اگر میخواهیم جامعهای سالم داشته باشیم باید این امر کارشناسی و بررسی شود.

قائدرحمت ادامه داد: جامعه از نظر درمانی هزینههای زیادی میکند که نیاز است با توصیه به ورزش و اقدامات بهداشتی و درمانی این هزینهها را کاهش دهیم.

.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تصویرازگهرالیگودرز
جمعه 2 / 7 / 1393 ساعت 6 AM | بازدید : 1295 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )


 

.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
فرمانده نیروی انتظامی(مخالف فیلترشبکه های اجتماعی هستم)
جمعه 2 / 7 / 1393 ساعت 6 AM | بازدید : 1120 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

فرمانده نیروی انتظامی ایجاد بستر برای فعالیت شبکه های اجتماعی و مجازی را کافی ندانست و گفت: در کنار آن باید امنیت این شبکه ها نیز تامین و رعایت شود، این مسئله ای است که همه دنیا به آن تاکید دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرمانده نیروی انتظامی ایجاد بستر برای فعالیت شبکه های اجتماعی و مجازی را کافی ندانست و گفت: در کنار آن باید امنیت این شبکه ها نیز تامین و رعایت شود، این مسئله ای است که همه دنیا به آن تاکید دارند.

سردار اسماعیل احمدی مقدم عصر سه شنبه در بدو ورود به اردبیل در جمع خبرنگاران اضافه کرد: شورای عالی فضای مجازی بستر لازم برای فعالیت شبکه های اجتماعی را ایجاد کرده، در توسعه این فضا نیز باید ملاحظات امنیتی و ایمنی رعایت شود.

وی توسعه این شبکه ها را با شروط امنیتی مورد توجه قرار داد و افزود: ناجا به عنوان ضابط در این مسئله اقدام می کند و براساس آن به اعمال مجرمانه و پیشگیرانه توجه دارد، من موافق بسته شدن این شبکه ها نیستم اما باید مسائل و ملاحظات امنیتی رعایت شود.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران همچنین در خصوص امنیت مرزهای کشور یادآور شد: وضعیت مرزهای کشور در شرایط مطلوبی است، انسداد مرزی در اغلب استانها پیشرفت مناسبی دارد، ضمن اینکه ناجا در تمام مناطق مرزی حضور و اسقرار دارد.

وی در خصوص آخرین وضعیت طرح انسداد مرزی یادآور شد: تنها در مرزهای جنوب شرق عقب ماندگی داشتیم که با به سرعت در حال ترمیم است، واکنش ضد انقلاب و جمله به پاسگاه مرزی در جنوب شرق نیز با هدف تاخیر در اجرای این طرحها است.

احمدی مقدم با تاکید بر اینکه امسال هیچ نقطه ای از مرز بدون حضور ناجا نخواهد بود، متذکر شد: البته این به معنای اتمام کار نیست، آسفالت شدن راه های مرزی، تقویت استحکامات، بکارگیری تجهیزات راداری، الکترونیکیف اپتیکی، آبرسانی، برق کشی و...  از جمله کارهای مهمی است که باید انجام شود.

جمهوری اسلامی باید دارای بالاترین امنیت در منطقه باشد

وی ادامه داد: نیروی انتظامی تا رسیدن به نقطه مطلوب تلاش خواهد کرد، البته این نیازمند توجه ویژه است، بویژه با افزایش ناامنی های پیرامون و شرایط موجود این توجه باید از سوی مجلس و در تدوین برنامه ششم بیشتر شود.

فرمانده ناجا عنوان کرد: اعتقا داریم که جمهوری اسلامی باید بگونه ای شرایط را رقم بزند که دارای بالاترین امنیت در منطقه باشیم.

 

.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
پرداخت یارانه نان به مردم...
جمعه 2 / 7 / 1393 ساعت 5 AM | بازدید : 1131 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

قیمت نان اصلاح می‌شود، پرداخت یارانه نان به مردم

اقتصاد > مصرف - همشهری آنلاین:
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران گفت: با اصلاح قیمت نان و پرداخت یارانه به مردم، ضمن کاهش ضایعات نان، از مفاسد و رانتی که به دلیل دوگانگی قیمت گندم و آرد ایجاد می شود، جلوگیری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، علی قنبری روز پنجشنبه در حاشیه هشتمین نمایشگاه بین المللی صنعت آرد و نان در جمع خبرنگاران و درمورد اصلاح قیمت نان اظهار داشت: نان محصولی است که توسط عموم مردم مصرف می شود، بنابراین باید با حساسیت، موضوع واقعی کردن قیمت آن را مورد بررسی قرار داد.

وی افزود: پیشنهاد ما این است که قیمت نان به سمت واقعی شدن حرکت کند، اما به نحویکه به مردم فشاری وارد نشود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه نانوا، مردم و دولت از وضعیت کنونی رضایت ندارند، خاطر نشان کرد: دولت باید از ورود به موضوع نان، آرد و گندم خودداری و آن را به اتحادیه ها و بخش خصوصی واگذار کند.

وی درمورد احتمال اصلاح قیمت نان در سال جاری، گفت: ممکن است این طرح در سال جاری به تصویب دولت برسد.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران افزود: افزایش قیمت زیاد نخواهد بود و با پرداخت یارانه جبرانی به مردم این بار را از دوش آنها برمی داریم.

وی خاطر نشان کرد: تلاش می کنیم اصلاح قیمت نان به صورتی باشد که ضمن کاهش شکاف 465 تومانی بین نرخ گندم خریداری شده با قیمت آرد فروخته شده، رانت و فسادی که از این شکاف قیمتی بوجود می آید را از بین ببریم.

  • پرداخت ماهانه 10 هزار میلیارد تومان یارانه نان

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ماهانه حدود 10 هزار میلیارد تومان برای بخش گندم، آرد و نان یارانه پرداخت می شود، افزود: در صورت اصلاح قیمت ها و پرداخت یارانه نقدی معادل آن به مردم، حدود 3 تا 4 هزار میلیارد تومان مازاد این یارانه برای بخش های مربوط به بهداشت و توسعه هزینه خواهد شد.

قنبری با بیان اینکه معاونت اجرایی رییس جمهوری مسوولیت این موضوع را بر عهده دارد، گفت: میزان اصلاح قیمت نان بر اساس نوع نان متفاوت خواهد بود.

  • تولید روزانه 25 هزار تن نان در کشور

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران افزود: تاکنون 226 طرح تولید نان صنعتی توسط بخش خصوصی برای تامین اعتبار به بانک ها معرفی شده اند که بانک ها با 77 طرح موافقت کرده اند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: اکنون 21 طرح با ظرفیت تولید 835 تن در روز به اتمام رسیده و پروانه بهره برداری را نیز دریافت کرده اند و تعدادی واحد دیگر نیز در مراحل دیگر راه اندازی قرار دارند.

قنبری با بیان اینکه روزانه 25 هزار تن نان در کشور تولید می شود، افزود: 5.5 درصد نان مورد نیاز کشور توسط واحدهای صنعتی به صورت انبوه تولید می شود.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران گفت: برخی واحدهای کارگاهی نیز به صورت نیمه صنعتی اقدام به تولید نان می کنند که با احتساب آنها مجموع تولید نان صنعتی انبوه و نیمه صنعتی به 10 تا 15 درصد تولید کشور می رسد.

وی افزود: هدف از طرح صنعتی کردن نان، کاهش ضایعات، کاهش هزینه های تولید، بالا بردن کیفیت و رعایت اصول بهداشتی در تولید نان بوده است.

  • واردات گندم از روسیه

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران در خصوص تهاتر گندم با روسیه نیز، گفت: با روسیه روابط نزدیکی داریم و اکنون بخش قابل توجهی از گندم مورد نیاز خود را از روسیه وارد می کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: پس از تحریم های ظالمانه غرب، بخشی از مشکلات خود را از طریق همکاری دو کشور رفع خواهیم کرد.

  • خرید تضمینی 6.7 میلیون تن گندم از کشاورزان

قنبری درمورد خرید تضمینی گندم نیز گفت: تاکنون 6.7 میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری و مبلغ هفت هزار میلیارد تومان نیز به کشاورزان پرداخت کرده ایم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در مقایسه با سال گذشته حدود دو میلیون تن گندم بیشتری از کشاورزان خریداری کرده‌ایم

.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نان بی کیفیت
جمعه 2 / 7 / 1393 ساعت 5 AM | بازدید : 1229 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

نان در تنور بی‌کیفیتی می‌سوزد

اقتصاد > مصرف - علی ابراهیمی:
زمزمه‌های افزایش قیمت نان به بهانه بهبود کیفیت و کاهش ضایعات در حالی به گوش می‌رسد که تجربه مرحله نخست هدفمندی یارانه‌ها حاکی از بی‌تأثیر بودن گرانی چند سال اخیر در ساماندهی بازار نان است.

در چند هفته اخير مسئولان اظهارنظرهاي متناقضي در مورد افزايش قيمت نان با توجيه افت كمي و كيفي آن مطرح و تلاش كرده‌اند تا بهبود كيفيت، كاهش ضايعات و ساماندهي توليد و عرضه نان را منوط به افزايش چندباره قيمت‌ها كنند؛ رويكردي كه در چند سال گذشته قادر به ساماندهي بازار نان نبوده است. با اجراي مرحله نخست هدفمندي يارانه‌ها در آذر‌ماه89، ساماندهي بازار گندم، آرد ونان نيز از سال90 با افزايش قيمت‌ها و پرداخت يارانه نقدي 4هزار و 500توماني كليد خورد.

در آغاز هدفمندي يارانه نان مسئولان وقت با ارائه طرح جامع ساماندهي گندم، آرد و نان بر افزايش سهم نان صنعتي در سبد مصرفي خانوار، كاهش دورريز و نوسان قيمت‌ها از طريق تشديد برخوردهاي نظارتي تأكيد كرده و از كاهش ضايعات نان به كمتر از 20درصد خبر دادند. وضعيت كنوني قيمت و عرضه نان حاكي از آن است كه نه‌تنها اين اهداف محقق نشده بلكه تازه‌ترين اظهارنظر دست اندركاران از افزايش نارضايتي مردم و نانوايان با افت كمي و كيفي و افزايش ضايعات و رشد هزينه تمام‌شده توليد نان حكايت دارد.

با آغاز اجراي مرحله دوم هدفمندي يارانه‌ها نيز دولت يازدهم بر تثبيت قيمت نان تأكيد كرد اما كيفيت نه چندان مناسب گندم توليد داخل موجب افت كيفي آرد و رشد دلال‌بازي در اين صنعت شده و افزايش ضايعات نان را موجب شده است. در شرايطي كه هنوز نان صنعتي سهمي حداكثر 15درصدي در سبد مصرفي خانوار داشته و كاهش وزن چانه خمير، كوچك‌تر شدن حجم انواع نان سنتي و افت شديد كيفي به گلايه مصرف‌كنندگان تبديل شده است، زمزمه‌هاي افزايش چندباره قيمت نان به بهانه بهبود كيفيت و كاهش تخلفات توليد و عرضه آن به گوش مي‌رسد.

  • افزايش قيمت نان از تأييد تا تكذيب

زمزمه‌هاي جديد افزايش قيمت نان به بهانه بهبود كيفيت چندي پيش همزمان با گشايش نمايشگاه نان توسط معاون بازرگاني داخلي وزير صنعت مطرح شد. مجتبي خسروتاج از نارضايتي مردم و نانوايان از كيفيت و قيمت نان خبر داده و بر بررسي دولت براي بهبود كيفيت نان و افزايش قيمت‌ها تأكيد كرد؛ رويكردي كه محمد شريعتمداري، معاون اجرايي رئيس‌جمهور نيز با اعلام تصميم‌گيري كارشناسي دولت درباره قيمت نان با لحاظ منافع مردم و نانواها بر آن تأكيد كرد. اين اظهارنظرها كه زمينه گراني خودسرانه 100تا 200توماني قيمت برخي انواع نان سنتي در نانوايي‌هاي سطح شهر و تشديد كم‌فروشي و كاهش وزن چانه خمير را فراهم كرده بود با واكنش معاون اول رئيس‌جمهور مواجه شد. اسحاق جهانگيري با بيان اينكه دولت هيچ بحث يا تصميمي در مورد افزايش قيمت نان نداشته است، از ابلاغ بخشنامه‌اي خبر داد كه مسئولان دستگاه‌هاي اجرايي را از انتشار بدون هماهنگي مطالبي كه هنوز قطعي نشده منع خواهد كرد.

  • كاهش وزن و افزايش ضايعات نان
به گفته مديرعامل شركت بازرگاني دولتي ايران، وزن فعلي چانه‌اي كه براي پخت نان درنظر گرفته مي‌شود كمتر از وزن قانوني آن است. همچنين ميانگين دور ريز و ضايعات نان كشور حدود 20تا 30درصد برآورد شده كه اين ميزان با اهداف اقتصاد مقاومتي و حفظ حراست از بيت‌المال و سرمايه‌هاي كشور منافات دارد. علي قنبري گفت: اكنون حدود 80تا 90درصد نان توليدي كشور به‌صورت دستي و سنتي توليد مي‌شود كه از لحاظ بهداشت، سلامت مصرف‌كننده و همچنين ضايعات دور ريز با مشكل مواجه است. وي با اشاره به واقعي ‌كردن قيمت نان به ايسنا گفت: اين موضوع سبب مي‌شود نانوايان با توجه به سود معقول و جبران هزينه‌ها به تعهدات اجتماعي خود در مقابل مشتريان عمل و مشتري‌مداري را مدنظر قرار داده و با توليد نان سالم، بهداشتي، باكيفيت و با وزن مناسب درصدد جذب مشتري برآيند.

.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ورودنخستین هواپیمای پهن پیکر به فرودگاه امام ازامارات
جمعه 2 / 7 / 1393 ساعت 5 AM | بازدید : 1218 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

ورود نخستین ایرباس پهن پیکر به فرودگاه امام؛ ایران سومین مقصد پروازی A۳۸۰

اقتصاد > حمل و نقل - همشهری‌آنلاین:
هواپیمای پهن پیکر ایرباس ۳۸۰ برای نخستین بار در ۸ مهرماه امسال در فرودگاه امام خمینی (ره) به زمین می‌نشیند.

مهر نوشت: برای نخستین بار هواپیمای پهن پیکر ایرباس 380 در 30 سپتامبر برابر با 8 مهرماه امسال در فرودگاه امام خمینی با حدود 525 مسافر به زمین می‌نشیند. این هواپیما که در دوطبقه ساخته شده در سه کلاس FIRST، BuISNESS و ECONOMY مسافر می‌پذیرد.

براین اساس این هواپیما که مربوط به شرکت هواپیمایی امارات است تاکنون به دو مقصد پروازی جده و کویت پرواز داشته و فرودگاه امام خمینی به دلیل حجم بالای مسافرت‌ها میان دبی و تهران به عنوان سومین مقصد پروازی این هواپیما انتخاب شده است.

البته ایرباس پهن پیکر 380 به دلیل شرایط خاص فنی و ابعاد به تجهیزات خاصی برای نشست و برخاست در فرودگاه ها نیاز دارد که وجود این توان فنی بالا در فرودگاه امام موجب تقاضای این ایرلاین برای پرواز ایرباس 380 به ایران شده است.

سخنگوی فرودگاه امام خمینی (ره) در گفتگو با مهر با بیان اینکه از ماه‌ها پیش جلسات متعددی با این ایرلاین برای پرواز A380 شده است، گفت: تعداد بالای پروازهای بین المللی ایرانیان موجب شده که این شرکت هواپیمایی تمایل به جابجایی حجم بیشتری از مسافران داشته باشد به همین منظور این ایرباس برای پرواز به ایران انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه توان فنی بالایی در فرودگاه امام (ره) وجود دارد، بیان کرد: تمامی پروازهای فرودگاه با برنامه ریزی‌های قبلی انجام می‌شود و نشست و برخاست A380 نمی تواند خللی در کار فرودگاه بوجود بیاورد.

علی کاشانی افزود: ظرفیت مسافری این هواپیما برای پرواز به ایران تکمیل شده و بطور حتم در بازگشت از ایران هم تمامی بلیت های این پرواز فروخته شده است که یکی از دلایل پرواز این هواپیما به ایران است.

براساس این گزارش ایرباس 380 بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان است که با گنجایش 555 نفر در سه کلاس و 840 نفر در یک کلاس و با بردی معادل هشت هزار ناتیکال مایل بدون توقف، برای نخستین بار در آوریل ۲۰۰۵ به پرواز در آمد. این هواپیما در سال 2002 وارد مرحله تولید شد و تولید اولین نمونه تجاری هواپیمای ایرباس A380 از ماه مه سال 2004 آغاز شده است. گفتنی است؛ قیمت تخمینی این هواپیما در سال 2006، 296 تا 316 میلیون دلار بوده است

.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
عضویت دریاهو آزادشد؟
جمعه 2 / 7 / 1393 ساعت 5 AM | بازدید : 1327 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

 

عضویت یاهو برای ایرانیان آزاد شد

به نظر می‌رسد از این پس کاربران ایرانی نیز قادر خواهند بود در سرویس ایمیل یاهو ثبت نام کنند…..

www.roozgozar.com-1811

مسعود آموزگار: به نظر می‌رسد از این پس کاربران ایرانی نیز قادر خواهند بود در سرویس ایمیل یاهو ثبت نام کنند.

پیش‌تر بخاطر نیاز به فعال‌سازی حساب کاربری از طریق ارائه‌ی شماره موبایل و به دلیل عدم حضور ایران و پیش‌شماره ۰۰۹۸ در لیست یاهو، امکان ثبت‌نام برای کاربران ایرانی فراهم نبود.

به تازگی با گزارش‌هایی از سوی کاربران روبرو هستیم که بر اساس آن سرانجام ایران نیز به لیست کشورهای صفحه‌ی ثبت‌نام ایمیل یاهو اضافه شده است.
در بررسی صورت گرفته این مساله تایید شده و از این پس کاربران ایرانی قادر خواهند بود با ارائه‌ی شماره موبایل خود و انتخاب کد ۹۸+ از لیست کشویی موجود، حساب کاربری خود را در این سرویس تایید کنند.

مدت‌ها از زمانی که فعال‌سازی حساب کاربری از طریق شماره موبایل بعنوان یکی از راهکارهای امنیتی به سرویس‌هایی نظیر یاهو و جیمیل افزوده شده می‌گذرد اما برخلاف گوگل، یاهو از ارائه‌ی عنوان و امکان فعال‌سازی برای برخی کشورها از جمله ایران خودداری کرده بود که به همین دلیل کاربران ایرانی برای ثبت‌نام در این سرویس با مشکلات فراوانی دست به گریبان بودند.

دلیل عدم حضور ایران در لیست یاهو بصورت دقیق معلوم نیست و نمی‌دانیم این موضوع در ارتباط با مساله‌ی تحریم‌ها بوده یا تنها مبنای پشتیبانی از ساز و کارهای فنی در این میان مطرح بوده است؛ شاید هم به کلی این شرکت ضرورتی برای اضافه کردن ایران به لیست خود حس نمی‌کرده است. در هر صورت به نظر می‌رسد مسئولان یاهو سرانجام به فکر افتاده و لیست کشورهای مورد پشتیبانی خود را بروزرسانی کرده‌اند.

 

.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
حذف نام همسر اول با ثبت رسمی ازدواج دوم ...
جمعه 2 / 7 / 1393 ساعت 5 AM | بازدید : 1303 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

 
مدیرکل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: چنانچه فردی با همسرش متارکه کرده باشد با انتخاب همسر دوم و ثبت رسمی ازدواج و ثبت شدن نام او در شناسنامه‌اش می‌تواند به اداره ثبت احوال مراجعه و درخواست برای حذف نام همسر اول را ارائه دهد.
 
خبرگزاری مهر: مدیرکل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: چنانچه فردی با همسرش متارکه کرده باشد با انتخاب همسر دوم و ثبت رسمی ازدواج و ثبت شدن نام او در شناسنامه‌اش می‌تواند به اداره ثبت احوال مراجعه و درخواست برای حذف نام همسر اول را ارائه دهد.

 محسن اسماعیلی افزود: حذف نام زوج از شناسنامه زوجه تنها در صورتی امکان پذیر است که در دوران عقد جدایی انجام شده باشد و دوشیزه بودن زوجه مطابق احکام قضایی و سند طلاق قابل استنباط باشد .

وی افزود: همچنین اگر همسر فردی فوت کند، در صورت ثبت شدن ازدواج، فرد می‌تواند با مراجعه به ادارات ثبت احوال نسبت به حذف نام همسر فوت شده از شناسنامه‌اش اقدام و نام همسر فوت شده را از شناسنامه‌اش حذف کند.

.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
هلی برد28مدرسه پیش ساخته به مناطق محروم وصعب العبورلرستان
جمعه 2 / 7 / 1393 ساعت 5 AM | بازدید : 1192 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

 

همزمان با آغاز سال تحصیلی صورت گرفت؛
هلی برد 28 مدرسه پیش ساخته به مناطق محروم و صعب العبور لرستان
خرم آباد - خبرگزاری مهر: مدیر کل آموزش و پرورش لرستان از هلی برد 28 مدرسه پیش ساخته به مناطق محروم و صعب العبور استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، گودرز کریمی فر در این رابطه گفت: در نخستین روز از بهار تعلیم و تربیت با حضور مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، کار هلی برد 14مدرسه پیش ساخته در مناطق محروم و صعب العبور بزنوید و ززو ماهرو صورت گرفت.

وی توسعه عدالت آموزشی را یکی از سیاست های اصلی آموزش و پرورش لرستان خواند و از نگاه ویِژه  آموزش و پرورش  برای رفع محرومیت از مناطق محروم و صعب العبور خبر داد.

کریمی فر خاطر نشان کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی عزمی ملی و مدیریتی جهادی برای برچیده شدن آثار فقر و محرومیت از نظام آموزش و پرورش در مناطق محروم آغاز شده است.

وی فر تصریح کرد: نیازهای مناطق محروم استان در زمینه فضا و تجهیزات آموزشی دقیق احصاء شده و در یک برنامه زمان بندی شده به دنبال رفع کامل این موانع و مشکلات هستیم. 

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در پایان افزود: با مساعدت و همکاری استاندار لرستان  کار هلی برد 14 مدرسه پیش ساخته در اولین روز از مهر انجام شد و طی دو روز آینده هم 14 مدرسه پیش ساخته دیگر هم در این مناطق  هلی برد خواهند شد.

بنابر این گزارش پیش از این نیز مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان لرستان با اشاره به وجود 75 کلاس درس چادری و شبه کپری در استان لرستان گفته بود که  اولویت ما طی سالجاری تعیین تکلیف این تعداد کلاس درس است.

حسین اسدی پور با بیان اینکه این کلاسهای درس در مناطق عشایری ززو ماهرو شهرستان الیگودرز، تخت جان شهرستان پلدختر، بخش کاکاوند و سپیدشت قرار دارد بیان داشت: به طور مثال هم اکنون 11 کلاس درس چادری در منطقه محروم کاکاوند  وجود دارد که برای احداث کلاس در این منطقه ما نیازمند 660 میلیون تومان اعتبار هستیم

 

.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
آرشیودانلودهای مرداد93
جمعه 2 / 7 / 1393 ساعت 4 AM | بازدید : 1136 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

دانلود فایل آهنگ ها و آلبومهای منتشر شده از وب سایت گانجا موزیک در مــرداد ماه ۹۳

( حجم این فایل تکست ۵ کیلوبایت میباشد )

 

MP3 320 Kb/s

Download

MP3 128 Kb/s

Download

 

 یکی از لینک های بالا را دانلود کنید و سپس از فایل زیپ خارج کنید
برای استفاده از دانلود یکجا بایستی از نرم افزار Internet Download Manager  و یا نرم افزار های مشابه استفاده کنید .
نرم افزار مورد نظر را باز کرده به منوی Task رفته گزینه Import from Text را انتخاب کنید لیست آهنگ ها به قسمت دانلودهای در حال انتظار اضافه خواهد شد . شما میتوانید با برنامه ریزی و طبق سلیقه خودتان به مرور زمان آهنگ ها را دانلود کنید

.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
طبیعت زیبای ما درنگاه تصویر...
جمعه 2 / 7 / 1393 ساعت 4 AM | بازدید : 1238 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

بدون شرح...

 

RoozGozar.com | آیکن فانتزی گل و طبیعت

RoozGozar.com | آیکن فانتزی گل و طبیعت

RoozGozar.com | آیکن فانتزی گل و طبیعت

.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
داستان تلخ اماواقعی...
جمعه 2 / 7 / 1393 ساعت 4 AM | بازدید : 1114 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

چرا ما مردمی که مسلمونیم و توی دینمون سفارش زیادی برای کمک به نیازمندان شده؛ باید بذاریم یه خانواده شب توی خیابون باشه.

کد خبر: ۱۷۰۸
تاریخ انتشار: شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۲۶

به گزارش "حرف لر " به نقل از وبلاگ"یافا":

 

همین چند شب پیش ساعت 12 شب، یه خانواده 4 نفری رو دیدم که کنار خیابون نشسته بودن.

بیشتر مردم هم، بی تفاوت از کنارشون رد می شدن.خیلی تعجب کردم.

داشتم با خودم کلنجار می رفتم، برم ازشون بپرسم اینجا چکار میکنن یا نه، که یکدفعه یه ماشین کنارشون ایستاد و از مرد خانواده خواست بره پیشش، که مرد اون خانواده هم رفت پیش راننده اون ماشین و بعد متوجه شدم اون راننده داره بهش کمک مالی میکنه.

بعد از اینکه اون ماشین رفت منم سریع خودم رو به مرد اون خانواده رسوندم و ازش پرسیدم چرا با خانوادت این وقت شب توی خیابون نشستین که تو جواب به من گفت: ما یه خانواده ضعیفیم، که از شهرستان برای درمون پسرم که تشنج میکنه اومدیم تهران، امروز هم هر چی پول داشتیم دادیم برای دوا و درمون این بچه، الانم دیگه پولی نداریم که بریم مسافر خونه و یا برگردیم و یا حتی شام بخوریم.

خیلی ناراحت شدم و بعد سریع با یکی از دوستان مسجدی خودم تماس گرفتم و داستان رو بهش گفتم؛ که اونم اومد و تا جایی که می تونستیم بهشون کمک کردیم.

قصد من از روایت این ماجرا این بود که، چرا بعضی از ما نسبت به دیگران بی تفاوت شدیم و از کنار هم به راحتی رد میشیم.

چرا بعضی از اونایی که از لحاظ مالی، در سطح خوبی زندگی میکنن؛ به فکر فقرا و نیازمندان نیستن.

چرا ما مردمی که مسلمونیم و توی دینمون سفارش زیادی برای کمک به نیازمندان شده؛ باید بذاریم یه خانواده شب توی خیابون باشه.

در آخر حرف دلم رو میخوام بنویسم اونم اینکه، اگر یه دختر بد حجاب کنار خیابون ایستاده بود؛ آیا اونایی که بی تفاوت از کنار خانواده نیازمند داستان بالا رد شدن از کنار این دختر بد حجاب هم بی تفاوت رد می شدن؟؟؟

 در روایتی از امام علی(ع)

" فقیر فرستاده خدا به سمت شماست. اگر او را کمک کنید و حاجتش را برآورید، با خدا معامله کرده‌اید و مال خود را در راه خدا خرج کرده‌اید و اگر از کمک کردن به او خودداری کنید، از کمک و یاری بهخدا ممانعت نموده‌اید

.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
اینجازمستان خانواده ای به تنهایی زندگی میکنند.
جمعه 2 / 7 / 1393 ساعت 3 AM | بازدید : 1652 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

 

در یکی از دورترین روستاهای الیگودرزخانواده ای تنها زندگی میکند که هیچ وصفی دقیقتر و روشنتر از دیدن او، خانه اش وروستایش نیست.(نورمحمدطونی)که همراه باخانواده5نفره درروستای طاسهل که خصوصا درفصل زمستان به تنهایی دربرف وباحداقل امکانات به سختی روستا رازنده نگه داشته است

سوالهای زیادی از او پرسیدیم، اما جواب یک سوال برای ما بسیار ماندنی بود؛

پرسیدیم: آقانورمحمداز زندگیت راضی هستی یا…؟

که مردجوان گفت: از اینجا راضی ام دنیا دنیای بی وفایست اما هنوز زندگی هست؛

او دلش هنوز خوش است؛

خوش است شاید…

 

 

.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلودآهنگ حمید عسگری
جمعه 2 / 7 / 1393 ساعت 3 AM | بازدید : 1155 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

دانلود آهنگ جدید حمید عسکری به نام ۳۹ هفته

دانلود آهنگ جدید حمید عسکری به نام ۳۹ هفته
910758a5204784ab6407bce451c7b5da دانلود آهنگ جدید حمید عسکری به نام ۳۹ هفته

Download new music of hamid Askari called 39 Week


دانلود آهنگ + ادامه مطلب

.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
لوگوی وبلاگ حرف لر
جمعه 2 / 7 / 1393 ساعت 3 AM | بازدید : 1130 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

http://harfelor.ir/files/adv/HAREFKy.jpg

یا

حرف لر

http://harfelor.ir/files/adv/logos111%20(1).jpg

.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلودآهنگ جدیدپویابیاتی
جمعه 2 / 7 / 1393 ساعت 3 AM | بازدید : 1433 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

دانلود آهنگ جدید پویا بیاتی به نام همت

دانلود آهنگ جدید پویا بیاتی به نام همت
fcc7f59dba84050c0a04c534f7601d5e دانلود آهنگ جدید پویا بیاتی به نام همت

Download new music of Pouya Bayati called Hemmat


دانلود آهنگ + ادامه مطلب

.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلوداهنگ آرش ap
جمعه 2 / 7 / 1393 ساعت 3 AM | بازدید : 1401 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

ود آهنگ جدید آرش AP به نام نه نمیخوای آدم شی

دانلود آهنگ جدید آرش AP به نام نه نمیخوای آدم شی
ff19f5a6aee2af3d6ac29e02006886c1 دانلود آهنگ جدید آرش AP به نام نه نمیخوای آدم شی

Download new music of Arash AP called No You don’t Want Be Human


دانلود آهنگ + ادامه مطلب

.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
آهنگ جدیدپژمان جمشیدی
جمعه 2 / 7 / 1393 ساعت 3 AM | بازدید : 1231 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

آهنگ جدید و بسیار زیبای پژمان جمشیدی به نام «سوت پایان»

آهنگساز: مانی رهنما – تنظیم کننده : بهنام رهنما – تهیه کننده : علی اوجی

آهنگ جدید پژمان جمشیدی سوت پایان

.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانیودموزیک
جمعه 2 / 7 / 1393 ساعت 3 AM | بازدید : 1231 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

سبک: Progressive House

Lenght: 00:04:27

کیفیت: اورجـــینال

پخش اختصاصی از : llılııl WwW.ElectroCassette3.LXB.ir ıllılııı

 

[ برای پلیر آنلاین و دانلود تراک به ادامه ی مطلب برید ]

.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
بدون شرح
شنبه 1 / 7 / 1393 ساعت 1 AM | بازدید : 1308 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

 

بدون شرح ...

 

.نورپردازی نمای ساختمان.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

تعداد صفحات : 13